آفتاب

میرلوحی: عقلای یک جناح نباید از ترس رقیب به دام تندروهای افراطی بیفتند

میرلوحی: عقلای یک جناح نباید از ترس رقیب به دام تندروهای افراطی بیفتند

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: عقلای اصلاح‌طلب و اصولگرا باید از تجربه سال‌های گذشته بهره بگیرند و در راستای منافع ملی و حل مشکلات کشور تلاش کنند.

محمود میرلوحی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به برگزاری نشست‌های اصولگرایان و اصلاح‌طلبان در هفته‌های اخیر، گفت: دو جریان اصلی کشور که سال‌هاست جزو فعالین رقابت‌های انتخاباتی و مدیریتی کشور بوده‌اند جریان‌های اصلاح‌طلب و اصولگرا هستند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به تجربه‌ای که اصلاح‌طلبان از هشت سال غربت و محدودیت به دست آورده‌اند، افزود: اصلاح‌طلبان در مدت هشت سال دولت‌های نهم و دهم از مدیریت موجود در دولت و مجلس و موانعی که وجود داشت درس‌هایی گرفتند بنابراین امروز بخشی از دیدگاه‌ها و مطالبات خود را تعدیل کرده و بر محور منافع ملی و حل مسائل کشور فداکاری و تدبیر کردند تا در نهایت انتخابات سال گذشته را رقم زدند و توانستند تاثیرگذار باشند.

وی با اشاره به اینکه عقلای اصولگرا نیز متوجه شدند که نباید از ترس اصلاحات و اصلاحات‌هراسی به دام تندروهای افراطی بیفتند، تصریح کرد: شاهدیم نوعی تفاهم و تا حدی همکاری بین دو جناح عقلای اصولگرا و اصلاح‌طلب در انتخابات رخ داد و حتی تماس‌هایی بین آقایان ناطق نوری و خاتمی اتفاق افتاد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به همکاری عقلای دو جریان اصلاح‌طلب و اصولگرا در انتخابات سال گذشته، گفت: این همکاری به نحوی بود که در پایان انتخابات اصلاح‌طلبان مدعی بودند دولت یازدهم را آنها سر کار آوردند و اصولگرایان معتدل هم دولت را متعلق به خود می‌دانستند اما به طور کل هر دو جریان باید از این تجارب برای شرایط آینده درس بگیرند.

میرلوحی با بیان اینکه اصلاح‌طلبان به این جمع‌بندی رسیده‌اند که مسیر سال 92 را ادامه دهند و این پروژه را تکمیل کنند، خاطرنشان کرد: اصلاح‌طلبان متوجه شده‌اند که باید مراقب باشند تا دوباره در دام 84 مبتلا نشوند چرا که رقابت‌های درون گروهی و جناحی باعث ایجاد فضا و فرصت برای فرصت‌طلبان و افراطیون می‌شود. امیدواریم اصولگرایان عاقل نیز به این جمع‌بندی برسند و مشغول به کار، فعالیت و برنامه‌ریزی شوند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: متاسفانه نغمه‌هایی از اصلاحات‌هراسی امروز نیز به گوش می‌رسد و می‌گویند آماده ائتلاف هستیم در حالیکه اگر قرار باشد دوباره افراطیون با اصولگرایان همراه شوند به بهانه اینکه اصلاح‌طلبان، مجلس دهم را تصرف نکنند نوعی کم‌لطفی به مردم و بی‌توجهی به عواقب اتفاقاتی است که در هشت سال گذشته اتفاق افتاده است.

وی با بیان اینکه از برگزاری همایش اصولگرایان و شروع به فعالیت و برنامه‌ریزی این جریان استقبال می‌کنیم، خاطرنشان کرد: خوشحال می‌شویم که اصولگرایان سازمان پیدا کنند و فضا برای فعالیت آنها بسته نشود تا در نزدیکی‌های انتخابات فرصت تنگ نشود و اتفاقات سال 84 و 88 تکرار نشود که اصولگرایان مجبور شوند پشت سر تندروها صف بکشنند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: آنچه اصلاح‌طلبان از تجربیات گذشته آموخته‌اند و در همایش اخیر آنها نیز روشن بود این است که می‌خواهند موانع را رفع کرده و همگرایی در مجموعه اصلاح‌طلبان کشور ایجاد کنند تا با ایجاد انسجام درونی برای سازماندهی مجدد و حضور فعال‌تر، موثرتر و دقیق‌تر در انتخابات آتی آماده شوند.

انتهای پیام

کد N701735

وبگردی