آفتاب

برپایی همایش بزرگداشت انقلاب اسلامی با همکاری مجلس دومای روسیه

برپایی همایش بزرگداشت انقلاب اسلامی با همکاری مجلس دومای روسیه

مراسم بزرگداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران با حضور برخی نمایندگان دومای دولتی روسیه، اعضای حزب لیبرال دموکرات و دانشجویان دانشکده تاریخ و تمدن مسکو در چارچوب همایشی باشکوه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مراسم بزرگداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران با حضور برخی نمایندگان دومای دولتی روسیه، اعضای حزب لیبرال دموکرات و دانشجویان دانشکده تاریخ و تمدن مسکو در چارچوب همایشی باشکوه برگزار شد.

در این مراسم دیمیتری ساویلی یف معاون کمیته بازار مالی دومای دولتی فدراسیون روسیه  با اشاره به روابط دوستانه بین جمهوری اسلامی ایران و روسیه، موفقیت های کشورمان در مواجهه با تحریم ها را ستود و ابراز امیدواری کرد با بر طرف شدن موانع فعلی در توسعه همکاری های دوجانبه، مناسبات ایران و روسیه بیش از پیش گسترش یابد.

 ساویلی یف، جمهوری اسلامی ایران را یک قدرت منطقه ای دانست که مورد توجه روسیه است و برای افزایش سطح این روابط باید برنامه ریزی گردد.

در ادامه مهدی سنایی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه  طی سخنانی به تشریح دستاوردهای انقلاب اسلامی در عرصه های مختلف پرداخت.

سفیر کشورمان رهایی ایران از وابستگی، دستیابی به استقلال و ارتقاء مردم سالاری دینی در جمهوری اسلامی ایران را از جمله شاخصه های مهم در دوران پس از انقلاب اسلامی برشمرد که  با تحمیل انواع فشارها و تحریم ها از سوی غرب مواجه گردید اما ملت ایران با مقاومت و برای حفظ استقلال  کشور تسلیم این فشارها و تحریم ها نشدند.

سفیر ایران در روسیه، انقلاب اسلامی را یک پدیده جدید در تاریخ جهان ذکر کرد و گفت: برای نخستین بار یک انقلاب با مبانی دینی شکل گرفت و حکومت سلطنتی در ایران و با خواست مردم ساقط شودکه بعد از سی و شش سال ضمن افزایش قابل توجه توان  خود، تحولات مختلف  را پشت سر گذاشت و از همه موانع عبور کرد. وی ادامه داد: اکنون با اطمینان می توان به درستی اصول و مبانی این انقلاب اذعان کرد چرا که با برخورداری از عناصر و لوازم دموکراتیک، مبانی مذهبی خود را حفظ کرده و تقویت کرده است.

مهدی سنایی پیشرفت های شگرف ایران در زمینه علوم هسته ای، هوافضا، سلول های بنیادین و نظامی را مورد اشاره قرار داد که به رغم همه فشارهای بین المللی، روند قابل توجهی داشته و باعث شده که جمهوری اسلامی ایران در منطقه خاورمیانه یک کشور منحصر به فرد باشد.

دیگر سخنرانان این مراسم خانم راوندی، آقای زاخاروف از موسسه مطالعات سیاسی دریای سیاه و دریای خزر، آقای بابکین از موسسه ایران معاصر و خانم لودمیلا آودییوا در اظهاراتی ضمن تحلیل اوضاع سیاسی منطقه و روابط جمهوری اسلامی ایران و روسیه، بررسی راهکارهای توسعه مناسبات را مورد اشاره قرار دادند.

در پایان این مراسم خانم لودمیلا آودییوا اشعار خود به زبان روسی در وصف ارزشهای انقلاب اسلامی، شهدای انقلاب و دفاع مقدس، احیای سنت های اسلامی و ایرانی و پیشرفت های جمهوری اسلامی ایران را قرائت کرد که با استقبال شرکت کنندگان مواجه شد.  

کد N701714

وبگردی