آفتاب

قطر چگونه فینالیست مسابقات جهانی هندبال شد

قطر چگونه فینالیست مسابقات جهانی هندبال شد

تیم ملی هندبال قطر که به سختی می‌توان نام قطر را بر آن نهاد در شرایطی به فینال مسابقات قهرمانی جهان راه یافت که از 31 گل دیدار نیمه نهایی 17 گل را بازیکنان غیربومی این تیم به ثمر رساندند.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایسنا از دوحه، تیم ملی هندبال قطر که از امتیاز میزبانی مسابقات قهرمانی جهان سود می برد در دیدار نیمه نهایی برابر تیم قدرتمند لهستان با نتیجه 31 بر 29 پیروز شد و به دیدار پایانی راه یافت. حریف نماینده آسیا در راه کسب عنوان قهرمانی جهان برنده دیدار تیم های اسپانیا و فرانسه است.

قطریها که سرمایه گذاری بسیار هنگفتی برای این مسابقات کرده و حتی از خریدن تماشاگران اسپانیایی نیز فروگذار نکرده بودند، در این دوره با تیمی وارد میدان شدند که به سختی می توان نام قطر را بر آن قرار داد. در ادامه نگاهی به بازیکنان اصلی تیم قطر که برابر لهستان به میدان رفتند خواهیم داشت. بازیکنانی که 17 گل یعنی بیش از نیمی از گلهای این تیم را به ثمر رساندند و البته روی گلهایی که بازیکنان بومی این تیم وارد دروازه حریف کردند نیز نقش بسیار موثری داشتند.

1- رافائل کاپوته: ستاره تیم ملی قطر در دیدار برابر لهستان کاپوته بود که 27 ساله است و اصلیتی کوبایی دارد. کاپوته با زدن 6 گل نقش مهمی در رساندن تیمش به فینال بازی ها داشت.

2- زارکو مارکوویچ: این بازیکن 28 ساله و اهل مونته نگرو است. مارکوویچ که در تیم الجیش قطر بازی می کند در دیدار برابر لهستان 5 گل به ثمر رساند. مارکوویچ شوتزنی بسیار قهار است و تا کنون با 55 گل در رده دوم بهترین گلزنان رقابت ها قرار دارد.

3- روین برتراند: بازیکن فرانسوی الاصل قطری ها نیز نمایش خوبی برابر لهستان داشت و سه گل وارد دروازه لهستان کرد. برتراند در تیم لخویای قطر توپ می زند.

4- الدار ممیسویچ: بازیکن بوسنایی الاصل قطر در دیدار برابر لهستان دو گل زد اما نمایش خوب او در دفاع از گلزنی‌اش مهم تر بود.

5- ویدال بورخا: دیگر بازیکن غیربومی قطریها که در برابر لهستان یک بار موفق به گلزنی شد چنانچه از نامش پیداست بازیکنی از اسپانیاست که با وجود 33 سال سن دست قدرتمندی دارد و به خوبی از قامت 206 سانتی متری خود استفاده می کند. وی که پیش از این بسکتبالیست بوده از سال 2013 تابعیت قطر را پذیرفته است.

6- کمال الدین: تنها بازیکن موثری که می توان عبارت قطری را راحت درباره وی به کار برد بازیکن شماره 25 عنابی پوشان است که در دیدار برابر لهستان توانست 6 گل به ثمر برساند.

به هر حال قطر به فینال رقابت ها راه یافته و حتی در صورت شکست نیز عنوان ارزشمند نایب قهرمانی جهان را به دست خواهد آورد اما مسلما این گونه مدال آوری حاکی از توسعه پایدار نخواهد بود و ارزش این مدال فقط با ریالهایی که برای استفاده از بازیکنان خارجی خرج شده قابل ارزیابی است.

انتهای پیام

کد N701653

وبگردی