آفتاب

مسابقات جهانی هندبال/ پیروزی فرانسه بر قهرمان جهان

مسابقات جهانی هندبال/ پیروزی فرانسه بر قهرمان جهان

فرانسه با شکست اسپانیا فینالیست مسابقات جهانی هندبال شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایسنا به دوحه، در حساس ترین دیدار مرحله نیمه نهایی دو تیم اسپانیا و فرانسه به مصاف هم رفتند تا تکلیف دیگر فینالیست بیست و چهارمین دوره مسابقات جهانی هندبال مشخص شود. با وجود اینکه تماشاگران قطری سالن را ترک کرده بودند اما لوسیل مملو از جمعیت بود که البته بیشتر آنها را هواداران فرانسه تشکیل می دادند.

نکته جالب هوادارانی بودند که در بازی قبل، قطر را تشویق می کردند اما اکنون رنگ عوض کرده و تیم اصلی خود یعنی اسپانیا را تشویق می کردند.

در ابتدا دو تیم فرانسه و اسپانیا کاملا پایاپا پیش می رفتند و هر کدام از تیم‌ها سعی داشتند قدرت خود را به رخ یکدیگر بکشند.اما پس از چند دقیقه فرانسه بسیار موفق‌تر از اسپانیا عمل کرد و توانست با چهار گل و نتیجه 10بر 6 پیش بیفتد.

اسپانیا که در حد قهرمان جهان مقابل فرانسه حاضر نشده بود اشتباهات زیادی در زدن ضربات نهایی شد و در دقیقه 14 اختلاف گل دو تیم به عدد 5(12بر 7) رسید.

در این مسابقه نیز اعتراض به داوری وجود اشت و بازیکنان اسپانیا نسبت به برخی سوت های داور اعتراض می کردند.

نیکولا کاراباتیک بهترین بازیکن حال حاضر جهان و ملی پوش فرانسه در زمین مانند یک مهندس تمام حملات فرانسوی‌ها را طراحی می کرد.

با وجود اینکه اسپانیا تلاش کرد اختلاف را کم کند اما دو تیم با اختلاف 4 گل و برتری فرانسه به رختکن رفتند. نیمه نخست با نتیجه 18 بر 14 به صعود فرانسه به پایان رسید.

اسپانیا در نیمه دوم بهتر از نیمه اول ظاهر شد و توانست در دقیقه 6 اختلاف را به یک گل برساند. البته از عملکرد خوب دروازه بان اسپانیا نیز نباید غافل بود. در دقیقه 6 نتیجه 19بر 18 به نفع فرانسه بود.

بازی از هیجان زیادی برخوردار شده بود و طی 6 دقیقه هیچ تغییری در نتیجه بازی حاصل نشد ، بازیکنان هر دو تیم هر چقدر برای گلزنی تلاش می کردند اما با سد محکم دروازه بانان روبرو می شدند تا اینکه فرانسه در دقیقه 12 گل بیستم خود را به ثمر رساند.

با وجود اینکه اسپانیا حتی اختلاف گل‌ها را به یک رساند اما بازهم در ادامه فرانسه توانست فاصله را بیشتر کند در دقیقه 23 نتیجه 24 بر 21 به نفع فرانسه بود.

بی شک ستاره بازی دروازه بان فرانسه بود که عکس العمل های بی نقصی را برابر ضربات بازیکنان اسپانیا از خود نشان داد و بارها و بارها دروازه فرانسه را نجات داد.

در نهایت نیز فرانسه با نتیجه 26 بر22 اسپانیا را شکست داد و به همراه قطر دیدار فینال را برگزار خواهد کرد.

انتهای پیام

کد N701652

وبگردی