آفتاب
عبدالفتاح السیسی:

انتقام خون کشته شدگان را خواهیم گرفت

انتقام خون کشته شدگان را خواهیم گرفت

رئیس جمهوری مصر در واکنش به حملات تروریستی شمال سیناء اعلام کرد که کشورش انتقام خون 90 میلیون شهروند مصری را از تروریست ها خواهد گرفت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری مصر در واکنش به حملات تروریستی در منطقه شمال سیناء اظهار داشت: مصر بهای مقابله با تروریسم و افراط گرایی را پرداخت می کند.

وی با اعلام اینکه مصر به خاطر آنچه که شب گذشته در سیناء رخ داد در حزن و اندوه بسر می برد گفت: این حمله به مثابه جنگ علیه مصر بود کشوری که با قوی ترین گروه سری و مخفیانه طی دو قرن گذشته می جنگد، افکار و راه و روش این گروه سری است و مصری ها در گذشته علیه آنها بپا خاستند و آنچه اکنون رخ می دهد کمترین بهایی است که پرداخت می شود.

عبدالفتاح السیسی در ادامه گفت: اگر اخوان المسلمین به حکومت در مصر ادامه می داد بهایی که این کشور باید می پرداخت بیش از این بود. رسانه ها باید در این زمینه آگاه باشند و مردم مصر را نسبت به خطراتی که کشور را فرا گرفته است هوشیار کنند.

رئیس جمهوری مصر افزود: خون 90 میلیون مصری برای ما بسیار با ارزش است و ما انتقام کسانی را که خونشان را در راه کشور تقدیم کردند خواهیم گرفت.

شب گذشته چندین پایگاه ارتش و پلیس مصر در شمال سیناء هدف حمله و انفجار قرار گرفت و همچنین مناطق شیخ زوید و رفح شاهد درگیری میان نیروهای مصری و افراد مسلح بود که بر اثر این حملات 45 نفر کشته و 105 تن زخمی شدند.

کد N701630

وبگردی