آفتاب
وثوق:

خیران باید به پیشگیری تحقیقات و آموزش سوق داده شوند

خیران باید به پیشگیری تحقیقات و آموزش سوق داده شوند

زنجان- مدیر عامل انجمن مهرانه استان زنجان گفت:خیران باید به سمت پیشگیری، تحقیقات و آموزش سوق داده شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، وثوق ظهر جمعه در مجمع عمومی هیئت امنای انجمن دیابت افزود: در حال حاضر استان زنجان در در بحث خیرین و انجمن حمایت از بیماری ها به الگویی در کشور تبدیل شده است و مهرانه ثابت می کند که می توان مرکز درمانی داشت که در آن ریالی از بیمار دریافت نشود.

وی با اشاره به اینکه ریشه قوی کار خیر در کشور و بویژه در زنجان بیان کرد: کارهای بزرگی توسط خیرین از جمله مدرسه سازی، پل سازی و مسجد سازی در کشور انجام شده و در حال حاضر خیرین در حوزه بهداشت، درمان و کنرل بیماری فعالیت بیشتری دارند.

مدیر عامل انجمن مهرانه با اشاره به اینکه باید یاد و نام خیران بزرگی که در استان وجود داشتند زنده نگه داشت گفت: افراد بزرگی همچون مرحوم مهدوی و ابریشمی کارهای بسیار بزرگی در زنجان انجام دادند که برای معرفی و زنده کردن نام این بزرگان در موزه ای که در مهرانه می سازیم آنها را به نسل جوانمان معرفی می کنیم.

وی با اشاره به اینکه خیریه ها در حال حاضر در بهداشت و درمان بیشترین فعالیت را دارند تصریح کرد: با توجه به حرکت بزرگ خیرین زنجان وزارت بهداشت به این نتیجه رسید که نقش خیرین بسیار مهم است و معاونت خیرین را تشکیل داد.

وثوق تاکید کرد: هدف کسانی که در این حوزه فعالیت دارند این است که به جلوگیری از بوجود آمدن بیماری کمک شود چه بسا این کار هزینه کمتر و نتیجه ای مطلوب تر خواهد داشت.

در این مراسم رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: با توجه به گسترش جهانی دیابت کشور ما نیز از آسیب آن مصون نخواهد بود و در کشورهای درحال توسعه بیماری بیشتر سنین پایین را در گیر می کند.

وی با اشاره به اینکه نوع تغذیه نامناسب زمینه ایجاد این بیماری را فراهم می کند تصریح کرد: نقش آموزش در کنترل و کاهش ابتلا به دیابت انکار ناپذیر است.

کد N701449

وبگردی