آفتاب

انتقاد رحمانی از تاخیر 3 ساله در ابلاغ شرح وظایف وزارت صنعت، معدن و تجارت

انتقاد رحمانی از تاخیر 3 ساله در ابلاغ شرح وظایف وزارت صنعت، معدن و تجارت

‌رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با انتقاد از ابلاغ نشدن شرح وظایف وزارت صنعت،‌ معدن و تجارت گفت: ابلاغ این شرح وظایف می‌تواند شرایط و فرصت جدیدی برای حمایت از تولید فراهم کند.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه آذربایجان شرقی، رضا رحمانی در گفت‌و گو با خبرنگاران،‌ اظهار کرد: پس از سال 90 و تجمیع وزارت‌خانه‌های صنایع و معادن و بازرگانی انتظار می‌رفت شرح وظایف وزارت‌خانه جدید نیز از سوی دولت تصویب و به مجلس ارسال شود که متاسفانه تا کنون این اتفاق نیفتاده و وزارتخانه جدید با رویکرد دو وزارتخانه تجمیع شده اداره می‌شود و ادغام به معانی واقعی اتفاق نیفتاده است.

او افزود:‌ هدف از ادغام این دو وزارتخانه این بود تا تداخل کاری ایجاد نشود و سیاست‌های تولید و تجارت در جهت حمایت از تولید ملی هم‌سو شود چرا که یکی از آن‌ها واردات و دیگری تولید را وظیفه خود می‌دانست که این خود یک تناقض به شمار می‌رفت.

نماینده مردم تبریز،‌ آذرشهر و اسکو اضافه کرد:‌ تکلیف ماده 53 قانون برنامه پنجم این بود تا برخی وزارتخانه‌ها ادغام و دولت چابک‌سازی شود ولی تا امروز متاسفانه شرح وظایف وزارتخانه جدید نیامده است.

رحمانی تشریح کرد:‌ در شرح وظایف جدید باید معماری مجددی در ساختارهای صنعت،‌ معدن و تجارت صورت پذیرد؛ سیاست‌های روز و کارآمدی تدوین شود تا برنامه‌های راهبردی نیز بر اساس ساختارهای جدید تدوین شود.

وی ادامه داد: به تبع این باید هماهنگی شرایط جدید در ساختارها و روابط سازمان‌های استانی نیز مد نظر قرار گیرد.

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بر این اساس روابط بین دولت و بخش خصوصی نیز باید دستخوش تحولاتی شود تا از ظرفیت و حمایت قشر عظیم مردم و بخش خصوصی در این زمینه استفاده شود.

رحمانی با اشاره به ضرورت ابلاغ شرح وظایف وزارت صنعت،‌ معدن و تجارت برای تسریع در تحقق اهداف سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی،‌ گفت: اگر می‌خواهیم از ظرفیت دریای بیکران مردم استفاده کنیم و تولید را مورد حمایت قرار دهیم لازم است تا هر چه سریع‌تر دولت آن را تصویب و به مجلس ارسال کند.

نماینده مردم تبریز،‌ آذرشهر و اسکو افزود:‌ قطعا شرایط جدید، ابزار جدیدی برای مدیریت موثرتر توسط دولت را فراهم خواهد کرد که می‌تواند به حمایت از تولید بینجامد.

انتهای پیام

کد N701217

وبگردی