آفتاب
معاون وزیر آموزش و پرورش:

اعتبار سنجی از کتاب های درسی انجام می شود

اعتبار سنجی از کتاب های درسی انجام می شود

معاون پژوهش و برنامه ریزی وزیر آموزش و پرورش گفت: وزارت آموزش و پرورش علاوه بر تالیف کتب درسی، کتاب هایی را با هدف آشنایی دانش آموزان با مفاخر و شخصیت های علمی و دینی نیز تالیف کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر،حجت الاسلام و المسلمین محی الدین بهرام محمدیان در دیدار با آیت الله موسوی اردبیلی از مراجع تقلید در قم، گفت: همواره در نظام اسلامی هدف اصلی آموزش و پرورش تعلیم و تربیت جامعه بوده و این وزارتخانه در راستای این هدف نقشه راهی را برای تالیف کتاب درسی تهیه کرده است.

وی ادامه داد: این نقشه راه در پنج محور تفکر، ایمان، علم، عمل و اخلاق و در ۱۱ حوزه طراحی شده که تفکر و حکمت، کار و فناوری، مهارت های زندگی و زبان های خارجی از جمله آن است.

محمدیان افزود: قرآن، زبان و ادبیات فارسی، ریاضیات، بهداشت، سلامت، تربیت بدنی، علوم انسانی و مطالعات اجتماعی، فرهنگ، هنر و تمدن از دیگر مواردی است که در این نقشه راه دیده شده است.

وی بیان کرد: تمامی کتاب های درسی مدارس در تمامی مقاطع و رشته های مختلف متناسب با قدرت درک و فهم دانش آموزان همان مقطع و همان رشته تدوین و تالیف می شود.

وی با بیان اینکه گروهی از صاحبنظران در دروس و رشته های مختلف تحصیلی کار ارزشیابی و اعتبار سنجی کتاب های درسی را انجام می دهند، افزود: هر کتاب درسی پس از تالیف و تدوین ابتدا به مدت یک سال به صورت آزمایشی تدریس می شود و اگر نیازمند اصلاحات بود، تغییرات لازم بر روی آن انجام می گیرد.

محمدیان با بیان اینکه بر محتوای درسی دانش آموزان نظارت دقیقی اعمال می شود، یادآور شد: کتابی که پس گذشت یک سال از تالیف دچار تغییرات می شود به مدت چهار سال تدریس و برای سال پنجم مجددا مورد بازبینی قرار می گیرد.

معاون وزیر آموزش و پرورش همچنین گفت: وزارت آموزش و پرورش علاوه بر تالیف کتب درسی، کتاب هایی را با هدف آشنایی دانش آموزان با مفاخر و شخصیت های علمی و دینی نیز تالیف کرده است.

وی افزود: کتاب های آشنایی با شخصیت های همچون حضرت امام خمینی (ره)، آخوند خراسانی، میرزای شیرازی، علامه امینی، علامه جعفری و امام موسی صدر و چند شخصیت بزرگ دیگر تالیف و در اختیار دانش آموزان قرار گرفته است.

 

کد N701190

وبگردی