آفتاب

ابراز نگرانی بان کی مون نسبت به وخامت اوضاع امنیتی در جنوب لبنان

ابراز نگرانی بان کی مون نسبت به وخامت اوضاع امنیتی در جنوب لبنان

دبیرکل سازمان ملل ضمن ابراز نگرانی نسبت به اوضاع وخیم امنیتی در جنوب لبنان خواهان احترام به حاکمیت تمام کشورهای منطقه و پایبندی به قطعنامه‌های شورای امنیت شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت اینترنتی النشره، "بان کی مون"، دبیر سازمان ملل در مورد اوضاع وخیم امنیتی در جنوب لبنان و نقض توافقنامه توقف خشونت‌ها میان رژیم صهیونیستی و لبنان براساس قطعنامه 1701ابراز نگرانی کرده و تمامی اقدامات خشونت آمیز را محکوم کرد.

وی از کشته شدن یکی از سربازان یونیفل در جنوب لبنان و همچنین نقض توافق نامه‌های آتش بس سال 1974 میان رژیم صهیونیستی و سوریه ابراز تاسف کرد و از تمامی طرف‌های ذی‌ربط خواست تا خویشتن‌داری بوده واز اتخاد هر اقدامی که منجر به بی‌ثباتی در منطقه می‌شود خودداری کنند.

با کی مون همچنین خواهان احترام به حاکمیت تمامی کشورهای منطقه و پایبندی به تمامی قطعنامه‌های شورای امنیت شد.

بان کی مون ونبیل العربی، دبیر کل اتحادیه عرب نیز در گفت‌وگوی تلفنی در خصوص اوضاع وخیم در مرزهای لبنان و اسرائیل و تحولات اوضاع لیبی و سوریه، اوضاع فلسطین، اوضاع سخت انسانی در نوار غزه و تلاش‌های صورت گرفته برای بازسازی نوار غزه بحث و گفت‌وگو کردند.

به دنبال حمله رژیم صهیونیستی به منطقه "قنیطره" در جولان سوریه چند تن از اعضای حزب الله به شهادت رسیدند. حزب الله لبنان نیز در واکنش به این حمله عملیات گسترده‌ای را علیه نظامیان صهیونیست انجام داد که موجب کشته و زخمی شدن چند تن از صهیونیستها شد.

انتهای پیام

کد N701038

وبگردی