آفتاب

درخواست ترکیه از اعضای پ.ک.ک برای کنار گذاشتن سلاح‌هایشان

درخواست ترکیه از اعضای پ.ک.ک برای کنار گذاشتن سلاح‌هایشان

معاون نخست وزیر ترکیه اعلام کرد که با صدور فراخوانی در 21 مارس اعضای پ.ک.ک باید سلاح‌های خود را زمین بگذارند و عملیات نظامی آنها علیه ترکیه متوقف شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از سایت خبری العهد، شین اکدوغان، معاون نخست وزیر ترکیه عنوان داشت که با آغاز سال جدید کردی در 21 مارس باید فراخوانی برای کنار گذاشتن سلاح حزب کارگران کردستان ترکیه(پ.ک.ک) و توقف کامل عملیات نظامی علیه ترکیه اعلام شود.

وی در ادامه افزود: دولت ترکیه از افراد مسلح وابسته به پ.ک.ک می‌خواهد تا سریعا سلاح خود را کنار بگذارند تا بدین ترتیب روند صلح که از دوسال قبل آغاز شده است از سر گرفته شود.

اکدوغان تاکید کرد که این فراخوان در برگیرنده کنار گذاشتن سلاح است و باید برای پیشبرد روند صلح تلاش کنیم.

دولت ترکیه مذاکراتی را در سال 2012 با عبدالله اوجلان، رهبر پ.ک.ک که در حال حاضر در بازداشت به سر می‌برد آغاز کرد تا درگیری‌ها میان دو طرف از سال 1984 تاکنون با کشته شدن 40 هزار تن به پایان برسد.اوجلان نیز در پیام خود در 21 مارس 2013 آتش بس اعلام کرد.

اما این روند متوقف شد چرا که حزب کارگران کردستان روند خارج کردن اعضای خود از خاک ترکیه به حالت تعلیق درآورد چرا که معتقد بود آنکارا به تعهدات خود در قبال کردها عمل نکرده است.

انتهای پیام

کد N700897

وبگردی