آفتاب
حجت الاسلام ابوترابی فرد:

سیستان و بلوچستان نماد مقاومت است

سیستان و بلوچستان نماد مقاومت است

زاهدان- نائب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: سیستان و بلوچستان نماد مقاومت است و باید این جایگاه را ارج نهاد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد حسن ابوترابی فرد پنجشنبه شب در یادواره شهدای محله ای مسجد ابوذر غفاری زاهدان اظهار داشت:مردم سیستان و بلوچستان به سبب قدم گذاشتن در راه شهدا و به ارث بردن روحیه ایثارگری، اکنون بعنوان نماد مقاومت در کشور تبدیل شده اند.

وی افزود: رسیدن به این نماد بسیار ارزشمند است و باید آن را قدر دانست، چرا که اگر مردم این خطه رهرو شهدا نبودند اکنون به این نماد ارزشمند دست پیدا نمی کردند.

ابوترابی فرد اضافه کرد: مردم این خطه با توجه به همسایگی با دو کشور صادر کننده نا امنی به جهان، بارها و بارها با توجه به اهدای بسیاری از فرزندان خود به انقلاب در برابر توطئه های دشمنان ایستادگی کردند.

وی تاکید داشت: این الگو برداری از شهدا و این زندگی مسالمت آمیز شیعه و سنی در کنار الگوی مقاومت، نماد وحدت و یکپارچگی را نیز بر چهره این استان ترسیم کرده که این خود بر ارزش های مردمان این خطه می افزاید.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: درست است سیستان و بلوچستان از نظر اقتصادی فقیر است اما این خطه از بعد اخلاق بسیار ثروتمند بوده و باید آن را به بهترین شکل پاس داشت.

این نماینده مجلس، شهدا و رزمندگان را الگوی بارز اخلاق اسلامی دانست و خاطر نشان کرد: جبهه های جنگ بهترین نمادهای زیبایی از انقلاب اسلامی را برای جهانیان ترسیم کرد و در این راه نماد اخلاق و ایمان هستند.

ابوترابی فرد یاد آور شد: اکنون دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی با برنامه ریزی دقیق مبتنی با استفاده از ظرفیت رسانه ها، ایمان، اخلاق و آمیزه های دینی جامعه ما را نشانه رفته است که در این زمینه باید بسیار هوشیار بود.

وی خطاب به دشمنان این مرز و بوم تاکید داشت: آسیب دشمنان از آسیبی که به ما می زنند بیشتر خواهد بود و در این راه همیشه پیروزی از آن ما است.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران با اجرای سیاست مبتنی بر اخلاق اسلامی اکنون بعنوان نماد رفتاری بسیاری از کشورهای منطقه مطرح شده است که سوق گرفتن تحولات منطقه به نفع جمهوری اسلامی خود گواهی بر این ادعا است.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان نیز در ادامه این یادواره گفت: عزت و اقتدار امروز ایران اسلامی میراث خون پاک شهدا است و تجلیل و زنده نگه داشتن یاد و خاطره این دلاور مردان یک تکلیف دینی و ملی است.

آیت الله عباسعلی سلیمانی اظهار داشت: خون شهدا مایه حیات جامعه است، از این رو برگزاری یادواره و گرامیداشت این بزرگواران نقش بسزایی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه دارد.

نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: ملت ایران در هشت سال دفاع مقدس، ابهت دو بلوک غرب و شرق را در هم شکست و حس برادری و وطن‌دوستی را در نهاد یکایک مسلمانان محکم کرد.

وی عنوان کرد: نقش ما نه تنها در ایران بلکه در خاورمیانه باید جهانی باشد و امروز این کمال و پیشرفت ایران در سایه رهبری معظم انقلاب، وحدت، ایثارگری شهدا و اتحاد مردم و مسئولان و جانبازان رقم خورده است.

امام جمعه زاهدان در پایان با تشکر از حسینعلی شهریاری نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: حضور این نماینده در مقام دفاع از آرمان مردم جای تقدیر و تشکر فراوان دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، نایب رییس مجلس شورای اسلامی صبح امروز به منظور دیدار با مردم سیستان و شرکت در یادواره شهدای محله ای مسجد ابوذر غفاری زاهدان به سیستان و بلوچستان سفر کرده است.

مسجد ابوذر غفاری زاهدان تا کنون 58 شهید را در جبهه های دفاع مقدس، مبارزه با اشرار، مبارزه با مواد مخدر و حوادث تروریستی تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

کد N700724

وبگردی