آفتاب
پورمهدی:

بررسی تبعات اجتماعی در موضوع بافت فرسوده مورد توجه قرار گیرد

بررسی تبعات اجتماعی در موضوع بافت فرسوده مورد توجه قرار گیرد

تبریز - معاون عمرانی استاندار آذربايجان شرقی گفت: در موضوع بافت فرسوده نباید تنها نگاه فیزیکی داشته باشیم بلکه بررسی تبعات امنیتی و اجتماعی ناشی از این مناطق هم باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد صادق پورمهدي بعد از ظهر پنج شنبه در بیست و یکمین نشست تخصصی مدیران بافت های فرسوده با اشاره به گسترش شهر و شهر نشینی و انتقال بافت جديد به خارج از مركز شهر افزود: این امر باعث شده مركزيت شهرها به بافت هاي فرسوده تبديل شود.

وی ادامه داد: موضوع حاشيه نشيني بعد از انقلاب اسلامي به وجود آمده اما متاسفانه به دليل توزيع نامناسب قدرت رفع آن همچنان با مشكلاتی مواجه است.

پورمهدی با اشاره به اينكه خدمات دهی بر عهده شهرداری هاست اما زمين باید از سوی سازمان دیگری در اختیار شهرداری قرار بگیرد، گفت: مديريت واحد شهري مقوله اي است كه متاسفانه هنوز در خصوص آن اقدامات  اساسی صورت نگرفته و بر اين اساس برخی پروژه های عمرانی با سرعت کمتری پیش می روند.

وی ادامه داد: بسياري از نهادها تنها حرف از رفع حاشيه نشيني و احياي بافت فرسوده زده اند اما مديريت كنوني شهرداري تبريز اين حرف را عملي كرد.

معاون عمراني استاندار آذربايجان شرقي نگاه مسئولان را به بحث حاشيه نشيني و بافت فرسوده فيزيكي دانست و گفت: متاسفانه موضوعات اجتماعي و تبعات امنيتي كه رفع حاشيه نشيني و ایجاد بافت نو درب طن خود دارد، چندان مورد توجه قرار نمی گیرد.

کد N700508

وبگردی