آفتاب
کوشش تبار:

دهیاران انضباط مالی و شفاف‌سازی را در دستور کار قرار دهند

دهیاران انضباط مالی و شفاف‌سازی را در دستور کار قرار دهند

رفسنجان - معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور گفت: داشتن انضباط مالی برای دهیاران بسیار مهم است و در این راستا دهیاران انضباط مالی و شفاف‌سازی را در دستور کار قرار دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن کوشش‌تبار ظهر پنچشنبه در جمع دهیاران شهرستان رفسنجان در محل فرمانداری اظهار داشت: انضباط مالی، اهتمام در نگهداری اموال، شفاف سازی مالی، اولویت بندی پروژه ها و آموزش باید در راس امور دهیاری های شهرستان باشد چرا که پتانسیل این شهرستان بسیار بالا است.

وی افزود: ظرفیت شهرستان رفسنجان در زمینه کارهای خیر و مشارکت مردم در امور بالا است که در هیچ جای کشور اینگونه نیست و این مشارکت در کارهای زیربنایی ارزش بالایی دارد و دهیاران باید از این ظرفیت به خوبی استفاده کنند.

کوشش تبار خبر داد: چهار خودروی حمل زباله به همراه یک دستگاه لودر و یک خودرو آتش‌نشانی به دهیاری‌های شهرستان رفسنجان اهدا می‌شود و حدود ۸۰۰ تن قیر نیز به دهیاری‌ها تعلق می‌گیرد.

معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور با اشاره به بازدید خود از شرکت تعاونی توسعه عمران دهیاری‌های رفسنجان، تصریح کرد: در این شهرستان خوش‌فکری مردم موجب موفقیت شده و رفتن به سمت اشتغالزایی کاری مهم است که در این تعاونی صورت گرفته است.

کوشش تبار همچنین خبر داد: اعتباراتی که از مجموعه دهیاری های کشور به این شهرستان تعلق می گیرد به دو برابر افزایش پیدا می کند.

وی تاکید کرد: جذب تحصیل‌کرده‌ها از ضرورت‌ها است و مزیت‌های منطقه چه از نظر کشاورزی و چه وجود منابع معدنی نظیر مس در نظر گرفته شود.

معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور به ارائه لایحه قانون جامع دهیاریها توسط وزیر کشور به هیئت دولت خبر داد و بیان کرد: در این قانون جامع تعیین تکلیف نیروهای دهیاری، مشخص شدن حریم روستاها، تعیین تکلیف مدیریت اراضی روستاها و پشتیبانی حقوقی و قضایی از دهیاران به صراحت آورده شده است که امیدواریم به تصویب برسد.

کد N700476

وبگردی