آفتاب

مشکل تامین آب تویسرکان تابستان 94 حل می‌شود؟

مشکل تامین آب تویسرکان تابستان 94 حل می‌شود؟

نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر خط انتقال آب از سد سرابی به شهر تویسرکان ایجاد شود، مشکل تامین آب تویسرکان در تابستان سال آینده حل خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه همدان، محمدمهدی مفتح در آیین افتتاح پروژه سدمخزنی سرابی تویسرکان با حضور وزیر نیرو، اظهار کرد: میانگین بارش در سطح شهرستان تویسرکان بیش از میانگین استان است و در شهرستان نسبت افت آب در قیاس با استان بسیار کمتر است اما در تویسرکان مشکل تامین آب داریم.

وی ادامه داد: در سطح شهرستان تویسرکان اگر اقدامات کوچکی برای آبرسانی به باغات و مزارع شود، مشکل آبیاری محصولات کشاورزی حل خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه سد سرابی به یکسری کارهای تکمیلی مانند احداث اتاق فرمان نیاز دارد، افزود: پیمانکار این پروژه با وجود طلبکاری کارها را تعطیل نکرد و توانست پروژه را به سرانجام برساند.

مفتح به روند ساخت سد خرمرود شهرستان تویسرکان اشاره کرد و یادآور شد: کارهای مقدماتی و مطالعاتی این سد آغاز شده و برای اجرای این طرح ردیف بودجه قرار داده‌ایم و امیدواریم با تامین اعتبار از طریق استفاده از فاینانس عملیات اجرایی این سد آغاز شود.

وی ادامه داد: یگی از مشکلاتی که در حوزه آبیاری بخش کشاورزی در شهرستان دیده می‌شود جوی‌های آب خاکی است که همچنان به صورت سنتی است و بخش قابل توجهی از آب در مسیر حرکت در این جوی‌ها به هدر می‌رود بنابراین امیدواریم اعتباراتی برای بهینه و مدرن ساختن جوی‌ها در شهرستان تویسرکان تخصیص یابد.

وی به مشکل خط انتقال آب از سدسرابی به تویسرکان اشاره کرد و افزود: مشکل اساسی این خط انتقال، لوله گذاری است. قرار بود 10 کیلومتر لوله به این پروژه اختصاص دهند تا مشکل لوله گذاری حل شود.

انتهای پیام

کد N700451

وبگردی