آفتاب
وکیلی مطرح کرد:

بهره برداری از ۴۲۴ پروژه استان سمنان/ نرخ ۱۴ درصدی بیکاری در شرق استان

بهره برداری از ۴۲۴ پروژه استان سمنان/ نرخ ۱۴ درصدی بیکاری در شرق استان

سمنان - استاندارسمنان از افتتاح ۴۲۴ پروژه ملی و استانی طی دهه فجر در این استان خبر داد و گفت: این پروژه ها با اعتباری قریب دو هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد وکیلی ظهر پنجشنبه در نشست با اصحاب رسانه استان سمنان در محل استانداری ضمن اشاره به افتتاح ۴۲۴ پروژه های در این استان افزود: ۶۸ پروژه ملی، ۷۴ پروژه استانی، ۲۴۴ پروژه سایر منابع، ۲۸ پروژه تسهیلاتی و ۱۰ پروژه ملی استانی در ایام دهه فجر افتتاح می شود.

وی تصریح کرد: ۴۹ پروژه در سمنان با اعتبار ۳۹۹ میلیارد و ۳۶۹ میلیون ریال، ۱۱۶ پروژه شاهرود با اعتبار ۵۴۰ میلیارد و ۳۴۷ میلیون ریال، ۷۰ پروژه در گرمسار با ۳۳۳ میلیارد و ۴۷۹ میلیون ریال، ۶۷ پروژه در دامغان با ۳۱۱ میلیارد و۳۹۱ میلیون ریال، ۳۱ پروژه در مهدیشهر با ۷۷ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال، ۱۵ پروژه در آرادان با ۴۴میلیارد و ۹۸ میلیون ریال، ۲۹ پروژه در سرخه با ۵۰ میلیارد و ۵۲۴ میلیون ریال، ۳۶ پروژه در میامی با ۷۱ میلیارد و ۶۸۰ میلیون ریال به بهره برداری می رسند.

افزایش ۱۵ درصدی پروژه های قابل افتتاح در استان سمنان

استاندار سمنان همچنین از افزایش ۱۵ درصدی پروژه های امسال در قیاس با سال ۹۲ خبر داد و یادآوری کرد: از نظر اعتبارات نیز سقف اعتبارات این پروژه ها نیز ۳۰۰ میلیارد ریال افزایش داشته که با توجه به محدودیت های مالی و اعتباری، رقم قابل توجهی است.

وکیلی با اشاره به وضعیت پروژه احداث آزاد راه حرم تا حرم گفت: بخش اول این محور که بین حرم حضرت معصومه (ع) و حرم امام رضا (ع) واقع است و ۶۰۰ کیلومتر آن از استان سمنان می گذرد همزمان با ایام الله دهه فجر به بهره برداری می رسد.

وی عنوان کرد: همزمان با بهره برداری از این محور، احداث بقیه این آزاد راه کلید می خورد و از سوی دیگر مطالعات ایجاد قطار برقی بین تهران - مشهد نیز به اتمام رسیده و امیدواریم این پروژه نیز به زودی آغاز شود.

وکیلی با اشاره به این مطلب که پیروی از راه و رهنمودهای امام خمینی (ره)، یوم‌الله ۱۲ بهمن و ۲۲ بهمن را خلق کرد و نظام ۲۵۰۰ ساله ستمگر شاهنشاهی را به زباله‌دان تاریخ فرستاد گفت: دهه فجر شناسنامه همه مردم ایران اسلامی و وظیفه همگان است که به خوبی انقلاب را بشناسند.

۲۶ طرح بزرگ صنعتی استان سمنان در دست اقدام است

عالی ترین مقام دولت در استان سمنان از در دست اجرا بودن ۲۶ طرح بزرگ صنعتی با حجم سرمایه گذاری بیش از ۲۵ هزار میلیارد ریال در این استان نیز خبر داد و افزود: بهره برداری از این طرح ها که در بخش های مختلف سیمان، فولاد، خودروسازی، تولید داروهای انسانی و ... است زمینه اشتغال به کار ۱۱ هزار و ۵۰۰ نفر را فراهم می کند.  

وکیلی با اشاره به بهره برداری ۲۰۶ طرح تولیدی صنعتی استان سمنان در دولت یازدهم گفت: این واحدها با ۱۵ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری و اشتغالزایی هفت هزار نفر در این استان پروانه بهره برداری دریافت کرده اند.      

وی شمار واحدهای فعال تولیدی صنعتی استان سمنان را قریب دو هزار واحد بیان کرد و گفت: در دولت یازدهم ۶۵۸ فقره جواز تاسیس واحدهای تولید صنعتی با اشتغالزایی ۱۳ هزار نفر صادر شده است

شرق استان سمنان با مشکل بیکاری و در غرب استان با کمبود نیروی کار مواجهیم

استاندار سمنان همچنین گفت: از ابتدای امسال بالغ بر ۹ هزار و ۷۰۰ اشتغال در استان ایجاد شده و با برنامه ریزی های صورت گرفته تلاش بر این است که نرخ بیکاری طی سال آینده تک رقمی شود.

وکیلی با بیان اینکه رشد، توسعه و ایجاد اشتغال در سطح استان سمنان به صورت متوازن نبوده است افزود: میانگین بیکاری در حال حاضر ۱۱ درصد است اما در برخی نقاط استان نرخ بیکاری رقم بالاتری را نشان می دهد.

وی با اذعان به اینکه در شرق استان سمنان با مشکل بیکاری مواجه هستیم و در غرب استان با مشکل نیروی کار، تصریح کرد: نرخ بیکاری در مناطق شرقی استان ۱۴ درصد است.

سال آتی شاهد تک رقمی شدن نرخ بیکاری در استان سمنان خواهیم بود

مقام عالی دولت در استان سمنان با اظهار رضایت از تلاش مدیران استانی برای جذب اعتبارات ملی، تصریح کرد: با وجود همه محدودیت هایی که وجود دارد اگر شرایط به همین منوال ادامه بیابد بدون تردید در سال آتی شاهد تک رقمی شدن نرخ بیکاری در استان خواهیم بود که گام بلند و قابل توجهی است.

وکیلی با بیان اینکه در ابتدای دولت یازدهم و بر اساس برآوردهای کارشناسی، بیش از ۳۰ درصد از صنایع استان، غیر فعال یا در حال تعطیل شدن بود و یا پایین‌تر از ظرفیت خود کار می‌کردند گفت: با همکاری بانک‌های استان و با بررسی‌هایی که در شورای گفت‌وگو با صنعت استان انجام شد، بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال برای حل مشکل سرمایه در گردش و نقدینگی واحدهای صنعتی استان سمنان اختصاص یافت.

 وی در خاتمه افزود: با تزریق این اعتبارات بیش از شش هزار و ۷۰۰ شغل بدون هیچ سرمایه‌گذاری جدید در استان ایجاد شد که این مبلغ در برابر بیش از دو هزار واحد صنعتی موجود رقم زیادی نبوده و دولت باید در این زمینه توجهی جدی به این منطقه داشته باشد.

کد N700416

وبگردی