آفتاب
هاشمی:

سرمایه گذاری کمی در زمینه کشاورزی و دامپروری صورت گرفته است

سرمایه گذاری کمی در زمینه کشاورزی و دامپروری صورت گرفته است

ورامین- وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی گفت: بخش کشاورزی و دامپروری ارزآوری مناسبی را برای کشور به ارمغان می آورد اما کم ترین سرمایه گذاری در این زمینه صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار مهر، ظهر امروز دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی در جریان سفر به شهرستان ورامین و در نشست با تعدادی از فعالان بخش دامپروری این شهرستان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی اظهار داشت: شهدای انقلاب اسلامی حق بزرگی بر گردن ملت ایران دارند و خانواده معظم شهدا زمانی احساس آرامش خواهند کرد که مطمئن باشند، مسئولان کشور در مسیر و آرمان های انقلاب و شهدا گام بر می دارند.

وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در ادامه توجه به دامپروری و کشاورزی را عامل عدم وابستگی به خارج عنوان کرد و افزود: توجه به دامپروری و کشاورزی زمینه استقلال و عدم وابستگی کشور را فراهم می آورد.

بازار کشورهای همسایه مستعد تولیدکنندگان کشاورزی و دامی ایران است

وی بازارهای کشورهای همسایه و برخی کشورها نظیر روسیه را مستعد برای کشاورزان و دامپروان ایرانی دانست و ادامه داد: کشورهای همسایه ایران به شدت به محصولات دامی و کشاورزی ایران وابسته هستند و با توجه به تعاملات مناسبی که جمهوری اسلامی با کشورهایی نظیر روسیه دارد، فرصت کم نظیری در اختیار فعالان این بخش ها قرار گرفته است.

این مسئول توجه به دامپروری و کشاورزی را در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی مقام معظم رهبری قلمداد کرد و بیان داشت: توجه به دامپروری و کشاورزی در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی تعریف شده و راهکار مناسبی برای مبارزه با تحریم های دشمنان انقلاب اسلامی است.

قاضی زاده هاشمی دامپروری را شغل انبیا عنوان کرد و یادآور شد: بسیاری از انبیا الهی به شغل دامپروری مشغول بودند و باید توجه داشت که دامپروری یک از مشاغل مهمی است که علاوه بر نقش آفرینی در سلامت فرد و جامعه، در زمینه شکوفایی اقتصاد کشور نیز تأثیر گذاری فراوانی دارد.

وی با اشاره به این نکته که ظرفیت های گسترده و کم نظیری در بخش کشاورزی و دامپروری کشور وجود دارد تأکید کرد: اگر در دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی به جای توجه به برخی شاخه های صنعتی به حوزه کشاورزی و دامپروری توجه جدی تری می شد، بخش عمده ای از مشکلات و معضلات کشور حل می گردید.

دامداران نقش مهمی را در اقتصاد کشور ایفا می کنند

این مسئول گفت: هم اکنون کشور نیازمند تلاش افراد تلاش گر و تولید کننده در بخش های مختلف است و دامداران از جمله افرادی هستند که با تولید محصولات دامی نقش مهمی را در اقتصاد کشور ایفا می کنند.

وی افزود: بخش کشاورزی و دامپروری ارزآوری مناسبی را برای کشور به ارمغان می آورد اما کم ترین سرمایه گذاری در این زمینه صورت گرفته است.

گفتنی است در ابتدای این جلسه دامداران و تولیدکنندگان محصولات دامی، مشکلات و موانع فعالیت خود را در حضور وزیر بهداشت و مسئولان وزارت جهاد کشاورزی تشریح کردند.

کد N700339

وبگردی