آفتاب
برای آموزش مخالفان سوری؛

صدها مستشار نظامی آمریکا در خاورمیانه مستقر می‌شوند

صدها مستشار نظامی آمریکا در خاورمیانه مستقر می‌شوند

سخنگوی پنتاگون اعلام کرد، براساس یکی از برنامه‌های آمریکا برای مسلح کردن و آموزش مخالفان سوری، طی هفته‌های آتی مستشاران نظامی آمریکایی جدیدی در خاورمیانه مستقر می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، الیسا اسمیت، سخنگوی پنتاگون در این باره گفت: 16 ژانویه، وزیر دفاع آمریکا دستور اعزام مربیان نظامی را برای ایجاد مراکز آموزشی جهت آموزش و تجهیز مخالفان سوری صادر کرد.

وی افزود: ورود اولین مجموعه از این افراد به منطقه آغاز شده و ما انتظار داریم صدها مربی طی چند هفته آتی در منطقه مستقر شوند. وزارت دفاع به اجرای برنامه خود جهت آموزش و تجهیز مخالفان سوری ادامه می‌دهد.

آمریکا سال گذشته با ایجاد ائتلافی علیه این گروه ادعا کرد که این افراطیون با حملات هوایی ریشه کن می‌شوند و به نیروهای مسلح کرد و عراقی و مخالفان «میانه‌روی» سوریه که روی زمین با داعش مبارزه می‌کنند وعده داد که این حملات هوایی موثر خواهند بود.

این حملات هوایی مواضع مختلف داعش در عراق و سوریه را مورد هدف قرار داده است با این حال همچنان با بی‌تاثیر بودن این ائتلاف در جنگ داخلی سوریه انتقاداتی علیه آن مطرح می‌شود.

انتهای پیام

کد N700161

وبگردی