آفتاب

احتمال وتوی تحریم های جدید اروپا علیه روسیه توسط یونان

احتمال وتوی تحریم های جدید اروپا علیه روسیه توسط یونان

مخالفت دولت جدید یونان با اعمال تحریم های جدید علیه روسیه، مقامات اتحادیه اروپا را در مورد حفظ همصدایی در این اتحادیه نگران کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اشتاندارد، اظهارات مقامات دولت جدید یونان در همسویی با روسیه با نگرانی از سوی کشورهای اتحادیه اروپا دنبال می شود. موضع گیری های «نیکوس کوتسیاس» وزیر خارجه یونان و همکاران وی حاکی است كه آتن با تحریم هایی که علیه روسیه اعمال می شود موافق نیست.

وزیران خارجه اتحادیه اروپا در حالی امروز پنج شنبه برای رایزنی در مورد اقدامات عملی در بحران اوکراین از جمله تحت فشار قرار دادن روسیه با اعمال تحریم های بیشتر علیه این کشور، رایزنی می کنند که «نیکوس هوندیس» معاون وزیر خارجه یونان گفته است کشورش با روح حاکم بر این تحریم ها مخالف است.

مواضع دولت چپگرای یونان موجب شده نگرانی ها از این که آتن تحریم های جدید علیه روسیه را وتو کند، افزایش یابد. مقامات یونانی همچنین سیاست های اتحادیه اروپا برای حل بحران این کشور را به باد انتقاد گرفته و معتقدند بروکسل در این مسیر دچار اشتباه شده است.

گفتنی است ائتلاف چپگرای سیریزا که در انتخابات یونان به پیروزی رسیده روز دوشنبه با انتشار بیانیه ای اتحادیه اروپا و آمریکا را مسئول بی ثباتی و بحران مالی در یونان دانست. «الکسیس چیپراس» نخست وزیر جدید یونان اعلام کرده اجرای سیاست های ریاضت اقتصادی را که پیش شرط اروپا برای کمک مالی به این کشور است، متوقف می کند.

کد N700105

وبگردی