آفتاب
امام جمعه موقت اصفهان در گفتگو با مهر مطرح کرد:

تحولی جدید در صحنه بین‌الملل با نامه رهبر انقلاب

تحولی جدید در صحنه بین‌الملل با نامه رهبر انقلاب

حجت‌الاسلام رهبر با تاکید بر اینکه من یپش‌بینی می‌کنم که نامه رهبری یک انقلاب فکری در میان غربی‌ها خلق کند گفت: نامه ایشان به جوانان غربی یک سرفصلی نو در اندیشه‌های انقلاب در سطح جهانی خواهد بود.

حجت‌الاسلام محمدتقی رهبر امام جمعه موقت اصفهان در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپا و آمریکای شمالی اظهار داشت: ایشان در نامه خود خطاب به جوانان غربی فرمودند من با سیاستمداران شما حرفی ندارم چراکه آنها اهل حقیقت‌جویی نیستند.

وی افزود: رهبر انقلاب در نامه خود تاکید کردند من با پدران و مادران شما هم صحبت نمی‌کنم نه اینکه آنها را لایق ندانم زیرا معتقدم بیداری جوانان است که می‌تواند سرنوشت‌ساز باشد.

رهبر تصریح کرد: مقام معظم رهبری در واقع با جوانان و نسل نو که معمولا کاوش‌گر و به دنبال حقیقت می‌گردند و اغرض‌شان هنوز آلوده نشده است و وابستگی سیاسی، تعلقات خانوادگی و سنتی ندارند سخن گفتند.

امام جمعه موقت اصفهان نامه رهبر انقلاب را یک ابتکار جدید و یک سرفصلی نو در اندیشه‌های انقلاب و رهبری در سطح جهانی و نه فقط اروپا و آمریکای شمالی ارزیابی کرد و افزود: وقتی این نامه به روی موج می‌رود و منتشر می‌شود یک حرکت نو و یک انقلاب فکری جدید به همراه می‌آورد.

وی با تاکید بر اینکه من پیش‌بینی می‌کنم نامه رهبری یک حرکت تازه‌ای در صحنه بین‌الملل و یک انقلاب فکری در میان غربی‌ها خلق کند خاطر نشان کرد: اینکه جوانان غربی بدانند اسلام چه می‌گوید و اسلام حقیقی چیست و رویکردی که در غرب نسبت به اسلام وجود دارد با یک نگاه صحیح اصلاح شود، می‌تواند یکی از تاثیرات مهم نامه رهبری باشد.

رهبر به جمله امام(ره) که می‌فرمودند «باید انقلاب خود را به دنیا صادر کنیم» اشاره کرد و افزود: منظور امام(ره) از صدور انقلاب این بود که اندیشه انقلاب باید صادر شود و نامه رهبر انقلاب نیز گام نخستین و یک شوک به افکار عمومی جوان است و معتقدم این موضوع دنباله دارد و این اقدام پله اول کار است.

امام جمعه موقت اصفهان گفت: قطعا کسانی از آن سر دنیا به جهت پیگیری فرمایشات رهبر انقلاب در نامه اخیر بر می‌آیند و این مهم را دنبال خواهند کرد.

وی با اشاره به وظیفه مسئولین و آحاد مردم نسبت به رهنمودهای رهبری در نامه اخیر خود به جوانان غربی تاکید کرد: ما باید در دیپلماسی و در بازتاب دادن فرمایشات رهبری، هرکاری می‌توانیم انجام دهیم و در این میان باید دیپلماسی فرهنگ ایران در کشورهای جهان این موضوع را در دستور کارهای خود قرار دهند.

رهبر تاکید کرد: جامعه دانشگاهی ما که می‌توانند به نوعی با خارج ارتباط داشته باشند باید ببیند چطور می‌توانند یک میدان عملی برای پیاده شدن این موضوعات باز کنند؛ این‌ها نیاز به بررسی و گفتگو دارد چراکه رهبری یک سر خط و سرمشقی دادند و تنها آن جوان خارجی مسئول نیست بلکه دانشجویان ما هم که در بسیاری از دانشگاههای غرب تحصیل می‌کنند مسئول هستند که این پیام رهبری را به جوانان غربی منتقل کنند.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه سفارتخانه‌ها و خانه‌های فرهنگ ما باید برای جذب توریست تلاش کنند و بتوانند ایران و اسلام  راستین را به جوامع غربی بشناسانند گفت: رهبر انقلاب در نامه خود خطاب به جوانان غربی فرمودند که شما باید با اسلام واقعی مواجه شوید؛ خب آن فرد خارجی که نمی‌داند باید چطور آشنایی کسب کند بلکه ما باید ببینیم چطور می‌توانیم با آنها ارتباط بگیریم و چگونه می‌توانیم با آنها حرف بزنیم.

رهبر تاکید کرد: باید بررسی کنیم که در انتقال صحیح پیام و آیات قرآن و چهره و سیره پیامبر(ص) چطور می‌توانیم یک کار بسیار گسترده انجام دهیم؛ بنابراین وظیفه این اقدامات برعهده صاحبان اندیشه و دیپلماسی ما است که بتوانند در این راستا به درستی پیام رهبری به جوانان غربی را منتقل کنند.

کد N700098

وبگردی