آفتاب
لاریجانی:

آزادی فکر در تفکر اسلامی برای به سعادت رساندن انسان است

آزادی فکر در تفکر اسلامی برای به سعادت رساندن انسان است

همدان-رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: آزادی فکر در تفکر اسلامی برای ارتقا و به سعادت رساندن انسان است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی لاریجانی صبح پنجشنبه در کنگره شهدای دانشجو و طلبه شهرستان ملایر با بیان اینکه نمایندگان استان همدان افرادی فعال در مجلس هستند، ادامه داد: مقام معظم رهبری چندی پیش در مورد سبک زندگی در یکی از سفرهایشان صحبت و سئوالاتی را مطرح کردند که سبک زندگی مسلمان واقعی چگونه باید باشد و چه الگوی زیستی باید داشته باشد که باید به این نکته توجه کنیم.

وی با بیان اینکه در غرب بحث های زیادی در مورد سبک زندگی شده و مقالات متعددی ارئه شده است، گفت: هر مسلمان یک گمشده دارد که آن سعادتمند زیستن است.

وی عنوان کرد: در زندگی فردی و اجتماعی سعادتمند زیستن بحثی است که در سنت اسلامی وجود دارد چراکه زندگی فردی انسان وقتی کمال پیدا می کند که در هر دو وجه دغدغه روی موضوع سعادت باشد.

لاریجانی با بیان اینکه سعادت مجموعه ای از خصوصیات رشد مادی و معنوی را باهم دارد، گفت: در این موضوع اگر بر یکی از مولفه ها تاکید و باقی فراموش شود به موضوع سعادت بی توجهی شده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خصوصیات بالقوه انسان باید بالفعل شود، گفت: اگر این موضوع محقق شود رشد مادی و معنوی برای انسان حاصل خواهد شد.

لاریجانی با بیان اینکه موضوع سعادت موضوع قابل توجهی است، ادامه داد: این یک نکته برجسته در فکر اسلامی است که محور زندگی فردی سعادت است.

در تعریف سبک زندگی برای مردم باید به مقوله سعادت به عنوان هدف زندگی توجه کرد

وی با بیان اینکه در تعریف سبک زندگی برای مردم باید به مقوله سعادت به عنوان هدف زندگی توجه کرد، گفت: راههای دستیابی به این سنت باید برای مردم عنوان شود

لاریجانی با بیان اینکه دو موضوع در زندگی اهمیت دارد که یکی علم آموزی و دیگری اخلاق و تکامل اخلاقی است، گفت: بر این دو تاکید بسیار شده و آمدن پیامبران نیز در این راستا بوده است.

وی با اشاره به اینکه اگر به کتاب اصول کافی نگاه کنیم گام اول علم است، گفت: عالم شدن ارزش بالایی دارد و بنابر روایات یک ساعت تفکر از هزار ساعت تجهد بالاتر است و این کنگره به این دو موضوع توجه کرده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کسانی که در راستای اخلاق و علم گام برداشته اند بهترین راه را انتخاب کرده اند، گفت: راه مجاهدت بهترین خلوص را در انسان ایجاد می کند.

لاریجانی با بیان اینکه راهی که انقلاب پیش روی ما گذاشت این بود که در حقیقت مجاهدت گام برداریم، گفت: شهدا بهترین سبک زندگی را انجام دادند.

وی با بیان اینکه اگر می گوییم توسعه کشور باید براساس علم باشد پس باید کارها نیز علمی باشد تا ما را به سعادت برساند، گفت:  اگر می گوییم در سبک زندگی اخلاق مهم است به این دلیل است که دنیای امروز را تجربه کرده ایم.

لاریجانی با بیان اینکه بسیاری از منتقدان معتقدند دو قرن گذشته انسانهایی تک بعدی ایجاد کرده است، گفت: به اعتقاد آنان ابعاد دیگر شخصیت انسانها رشد نکرده که باید از گذشته کشور خود استفاده کنیم و اگر رهبری بر استفاده از الگوی بومی تاکید دارند به این علت است.

وی با بیان اینکه شهید مطهری بارها عنوان کرده که در آزادی بیان، دموکراسی و ... مبدا را نباید فراموش کرد، گفت: اگر مبدا فراموش شود خصوصیات حیوانی پیدا می کنیم.

وی با بیان اینکه آزادی فکر در تفکر اسلامی برای ارتقا فکر و به سعادت رساندن انسان است، گفت: در تفکر اسلامی آزادی بیان و آزادی فکر وجوددارد اما این آزادی بیان برای ایجاد سعادت و به پیشرفت رساندن انسان است.

وی با بیان اینکه موضوعی که باید در سبک زندگی اسلامی به آن توجه کرد موضوع گرایش یا پیشرفت معنوی است، گفت: یکی از محورهای مهم این موضوع توجه به روحیه جهادی است که دریچه ای جهادی رو به انسان باز می کند.

موضوع جهاد و جهادگری باید به عنوان یک سبک زندگی معرفی شود

وی با بیان اینکه موضوع جهاد و جهادگری باید به عنوان یک سبک زندگی معرفی شود، گفت: شهدا در این مقوله پیشقدم بوده اند و این مقوله رکن مهمی است.

لاریجانی با بیان اینکه راهی که جمهوری اسلامی و انقلاب برای سعادت انتخاب کرد محور علم اندوزی و معنویت گرایی در آن وجود دارد، گفت: این موضوع برای جامعه روحانیت مهم است.

وی با بیان اینکه شهید مطهری یکی از ویژگی های روحانیت شیعه را در بین مردم بودن عنوان کرده است، گفت: روحانیت در بین توده های مردم زندگی می کنند و دغدغه دارند و دولتی نیستند.

وی با تاکید بر اینکه روحانیت نباید دولتی باشد، گفت: روحانیت شیعه مستقل است و با مردم زندگی می کند و سختی می کشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای سیستم روحانیت بودجه ای در نظر گرفته نمی شود، گفت: روحانیت در همه صحنه ها در کنار مردم است و در بین مردم همیشه به عنوان یک محور حضور دارد.

وی با بیان اینکه یکی از شغل های مردم ملایر باغداری است و از طریق اداره باغ ها زندگی خود را اداره می کنند، گفت: بحران کم آبی برای باغداران و مردم مشکلاتی را ایجاد کرده و مشکل عمومی در اکثر استانهاست.

وی عنوان کرد: در سال گذشته بودجه ای برای آبیاری تحت فشار در نظر گرفته شد چراکه ۹۰ درصد آب کشور در بخش کشاورزی مصرق می شود و چون آبیاری ها به صورت غرقابی است مقدار زیادی آب هدر می رود که باید به مصرف بهینه آب توجه کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امسال نیز بودجه ای برای آبیاری تحت فشار در نظر گرفته خواده شد، گفت: برای آبیاری تحت فشار ۸۵ درصد هزینه را دولت و ۱۵ درصد آن را کشاورز پرداخت می کند که این آمادگی در استان همدان وجودارد.

بازدید رئیس مجلس شورای اسلامی از کارخانه بافتسان ملایر

گفتنی است صبح امروز رئیس مجلس شورای اسلامی با حضور  نمایندگان استان، فرماندار، استاندار و امام جمعه ملایر از کارخانه بافتسان ملایر نیز بازدید کرد.

این مجتمع با هدف مشارکت فعال و تأثیرگذاری در توسعه اقتصاد کشور، صرفه‌جویی ارزی، ایجاد اشتغال مواد و تولید منسوج نبافته تأسیس و موفق به دریافت گواهینامه‌های کشوری و استانی، کارآفرین برتر کشوری، واحد نمونه و دوستدار کارگر در کشور شده است.

شرکت بافتسان ملایر از سوی سازمان ملل استاندارد، دارای پروانه کاربرد علائم استاندارد اجباری برای منسوج نبافته بوده و از سال ۸۲ موفق به ثبت و اخذ جواز تاسیس شده است.

این شرکت به مساحت ۲۷ هزار متر مربع بوده که ۳۰ میلیون دلار ماشین‌آلات خارجی برای آن خریداری و ۱۴۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است.

این کارخانه آذرماه امسال توسط معاون رئیس جمهور به بهره‌برداری رسید.

 

 

کد N700037

وبگردی