آفتاب

موافقت سوریه با طرح سازمان ملل برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به آوارگان

موافقت سوریه با طرح سازمان ملل برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به آوارگان

دمشق با طرح سازمان ملل درمورد ارسال کمک‌های بشردوستانه به میلیون‌ها تن از آوارگان سوری در سال 2015 موافقت کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی روسیا الیوم، حیدر علی احمد، یک دیپلمات سوری در نشست شورای امنیت درخصوص اوضاع انسانی در سوریه تصریح کرد، دمشق خواهان ارائه تضمین‌هایی در خصوص ارسال کمک‌ها به تمامی شهروندان نیازمند در تمامی مناطق سوریه و بدون هیچ‌گونه تبعیضی است.

وی افزود: واقعیت‌های موجود بیانگر این است که امکان انتقال کمک‌ها از طریق مرزها وجود ندارد.

احمد بر لزوم همکاری و هماهنگی با دولت سوریه در مبارزه با تروریسم به منظور پایان دادن به بحران انسانی این کشور تاکید کرد.

از سوی دیگر معاون کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل اعلام کرد این سازمان برای رفع نیازهای چهل درصد از سوری‌ها نیازمند 2.9 میلیارد دلار است.

وی هم‌چنین تاکید کرد که خشونت‌های سوریه موجب وقوع یکی از بدترین شکل از اشکال مهاجرت و آوارگی در جهان طی دهه‌های گذشته شد.

پیشتر سازمان ملل در ژوئیه سال گذشته طرح کمک‌رسانی به سوریه از طریق مرزهای ترکیه، اردن و عراق را تصویب کرد. اما به دلیل اوضاع امنیتی نابسامان عراق امکان عبور کمک‌ها از مرزهای این کشور فراهم نشد.

کیونگ واکانگ نماینده هماهنگ‌کننده امور کمک‌های انسان‌دوستانه در سازمان ملل اظهار داشت: سازمان‌های بین‌المللی در دسامبر سال 2014 نتوانستند برای مردم شهر الرقه و دیرالزور مواد غذایی موردنیاز آنها را فراهم کنند و دلیل این امر محاصره این مناطق توسط گروه تروریستی داعش بود.

انتهای پیام

کد N699899

وبگردی