آفتاب

ضرب‌الاجل جدید داعش به دولت اردن برای تبادل اسرا

ضرب‌الاجل جدید داعش به دولت اردن برای تبادل اسرا

داعش در یک پیام صوتی ضرب‌الاجل جدیدی را برای دولت اردن با هدف تبادل خلبان اردنی گروگان گرفته با ساجده الریشاوی تعیین کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت خبری العهد، در پیام صوتی جدید کیم جو بوتو، گروگان ژاپنی در نزد تشکیلات تروریستی داعش تاکید شده است که دولت اردن تنها تا پایان امروز(پنجشنبه) زمان دارد تا روند تبادل اسرا میان این کشور و گروه تروریستی داعش را به پایان برساند.

در این پیام صوتی گروگان ژاپنی در دست داعش تاکید کرد که خلبان اردنی که توسط این گروه تروریستی به گروگان گرفته شده است در صورت عدم آزادی ساجده الریشاوی کشته خواهد شد.

وی در ادامه افزود: در صورتی که شرایط لازم برای تبادل ساجده الریشاوی در مرز ترکیه وجود نداشته باشد، معاذ الکساسبه خلبان اردنی تا پایان امروز کشته خواهد شد.

دولت اردن روز چهارشنبه اعلام کرده بود که آماده است تا الریشاوی را در مقابل خلبان اردنی آزاد کند.

گروگان ژاپنی در یک پیام صوتی در روز سه‌شنبه عنوان داشته بود که در صورت عدم آزادی الریشاوی طی 24 ساعت وی و خلبان اردنی کشته خواهند شد.

ساجده الریشاوی 44 ساله که داعش خواهان آزادی وی در مقابل آزادی گروگان اردنی است، از حدود 9 سال پیش در اردن محکوم به اعدام شده اما تاکنون این حکم اجرا نشده است. الریشاوی در 9 نوامبر 2005 در بمب گذاری‌های هتل شهر امان مشارکت داشت اما در آن عملیات کمربند وی منفجر نشد.

انتهای پیام

کد N699767

وبگردی