آفتاب

تاکید آیت‌الله شبیری‌زنجانی بر لزوم نشر سیره اهل‌بیت(ع)به زبان روز

تاکید آیت‌الله شبیری‌زنجانی بر لزوم نشر سیره اهل‌بیت(ع)به زبان روز

آیت‌الله شبیری‌زنجانی، رفتار پیامبر اکرم(ص) و حضرات ائمه معصومین علیهم السلام را عامل اصلی پذیرش آن حضرات توسط بشر دانست.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، این مرجع تقلید در دیدار معاونت پژوهش و برنامه‌ریزی وزارت آموزش و پرورش و هیأت تدوین متون کتا‌ب‌های درسی، بر لزوم نشر سیره و بیانات معصومین علیهم السلام به زبان روز تأکید کرد.

وی کتاب نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه و قسمت اخلاقیات بحارالانوار علامه مجلسی را سه منبع ارزشمند برای دستیابی به فرهنگ اسلامی- شیعی دانست.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: با بررسی این آثار متوجه می‌شویم که در معارف ما تکیه بر قدرت تعقّل و فطرت است یعنی پیامبر اکرم(ص) دین را تحمیل بر افکار نکردند و حضرت امیرالمؤمنین و سایر ائمه -علیهم السلام- اخلاقیات را به مردم تحمیل نکرده‌اند.

آیت‌الله شبیری‌زنجانی رفتار و برخورد اخلاقی پیامبر اکرم و سایر معصومین - علیهم السلام - را دلیل اصلی پذیرش آن حضرات در بین مردم دانست و افزود: به قول یکی از بزرگان اگر ما همین اخلاقیات کتاب شریف بحار الأنوار را به دنیا عرضه کنیم از ما می‌پذیرد؛ چون این معارف مطابق با فطرت انسان‌ها بیان شده و رفتار حضرات هم مطابق فطرت انسانی بوده است.

وی در ادامه توصیه کرد با استفاده از افراد اهل فن و کسانی که قلم ممتاز دارند سیره و علوم ائمه طاهرین علیهم السلام منتشر شود و نشر این مطالب را برای کشوری که ویژگی پیروی از مذهب حقّه و مکتب اهل بیت علیهم السلام را دارد مایه آبرو و افتخار دانست.

انتهای پیام

کد N699677

وبگردی