آفتاب
هفته هجدهم لیگ برتر؛

نبرد سرخابی‌ها با اصفهانی‌ها/ استقلال - سپاهان گل بازی‌های هفته

نبرد سرخابی‌ها با اصفهانی‌ها/ استقلال - سپاهان گل بازی‌های هفته

بازگشایی دوباره رقابتهای لیگ برتر فوتبال با رویارویی تیم‌های مدعی استقلال و سپاهان همراه شده است که بدون شک مهمترین بازی هفته هجدهم لیگ برتر فوتبال است.

به گزارش خبرنگار مهر، هفته هجدهم رقابتهای لیگ برتر فوتبال از روز پنجشنبه با برگزاری سه دیدار آغاز می‌شود و روز جمعه دهم بهمن ماه نیز با برگزاری دیگر بازی‌ها به اتمام خواهد رسید. در این هفته استقلال و سپاهان به مصاف هم می‌روند که بدون تردید گل بازی‌های هفته هجدهم است. این در حالی است پرسپولیس باید در فولادشهر با ذوب آهن پیکار کند.

روز پنجشنبه و از ساعت 15 تیم‌های نفت مسجدسلیمان و پیکان تهران به مصاف هم می‌روند. هر دو تیم در رده‌های پایین جدول قرار دارند و روی امتیازات این دیدار حساب باز کرده‌اند. نفتی‌ها با وجود مشکلات مالی که داشته‌اند قصد دارند با حمایت هواداران خود با کسب یک برد خانگی گام محکمی در شروع مجدد بازی‌ها بردارند. شاید برای شاگردان صمد مرفاوی در این بازی خارج از خانه یک تساوی هم بد نباشد.

همزمان در تبریز تیم گسترش فولاد این شهر میزبان سایپا البرز است. سایپا به خوبی می‌داند که تیم کمالوند برای فرار از منطقه قرمز جدول رده‌بندی با چه انگیزه‌ای پای به این میدان خانگی می‌گذارد اما نارنجی‌پوشان هم که در رده ششم جدول ایستاده‌اند چاره‌ای جز برد ندارند تا دست کم جایگاه خود را در جدول رده‌بندی حفظ کنند. باید دید جدایی بابک حاتمی و کاوه رضایی روی کیفیت تیم سایپا چقدر تاثیرگذار خواهد بود.

در ورزشگاه یادگار امام(ره) قم نیز تیم صبا به مصاف پدیده مشهد می‌رود. جدایی رضا عنایتی مهمترین اتفاقی بود که در تیم پدیده خراسان رخ داد و حالا این تیم در غیاب کاپیتان با تجربه خود باید به مصاف صبا برود. شاگردان مهدی تارتار در تیم صبای قم برای حفظ رده هفتمی خود در جدول رده‌بندی چاره‌ای جز برد در این مسابقه ندارند.

بازی‌های روز جمعه از ساعت 14:30 با رویارویی تیم‌های ذوب‌آهن اصفهان و پرسپولیس در ورزشگاه فولادشهر کلید می‌خورد. تقابل یحیی گلمحمدی و حمید درخشان در این مسابقه جالب توجه خواهد بود. پرسپولیس در تعطیلات نیم فصل بازیکنان جدیدی را به فهرست خود وارد کرد و باید دید تادئو، گابریل، حاتمی و علیپور از ابتدا در ترکیب اصلی سرخ‌پوشان به میدان خواهند رفت یا درخشان در جریان مسابقه از آنها استفاده خواهد کرد.

پرسپولیس حالا مشکلات عدیده مدیریتی را از یاد برده و با پشت سر گذاشتن اردوی خود در دبی به گواه مربیانش از آمادگی خوبی برخوردار بوده و قصد دارد همه امتیازات این بازی را از آن خود کند. در آنسوی میدان تیم ذوب‌آهن می‌خواهد روند خوب خود را در نیم فصل اول تداوم بخشد. این تیم که محسن مسلمان را به فولاد واگذار کرده است حالا کاوه رضایی را در پیشانی خط حمله خود دارد که امیدوار است با گلزنی‌های این مهاجم شرایط بهتری را در ادامه کار تجربه کند.

از ساعت 15 روز جمعه نفت تهران، صدرنشین مسابقات به مصاف استقلال صنعتی خوزستان می‌رود. شاید همه تیم‌های مدعی طرفدار تیم جنوبی باشند تا ترمز نفت را در ورزشگاه تختی تهران بکشد با این حال علیرضا منصوریان و شاگردانش با انگیزه بالایی پای به این میدان می‌گذارند تا با بردی دیگر صدر جدول را حفظ کنند.

همزمان در انزلی تیم قعرنشین ملوان میزبانی تراکتورسازان تبریز را بر عهده دارند. انزلی چی‌ها با تفکرات فیروز کریمی به دنبال فرار از قعر جدول هستند اما تراکتورسازی که حالا آندرانیک تیموریان را هم در اختیار دارد چشم به صدر جدول دارد و سخت به دنبال 3 امتیاز این دیدار است تا شاید تحت شرایطی خاص صدرنشین شود.

مهمترین دیدار هفته را تیم‌های استقلال و سپاهان از ساعت 16:15 روز جمعه برگزار خواهند کرد. سپاهان که به خاطر تفاضل گل پایین تر نسبت به نفت تهران در رده دوم جدول ایستاده است نگاهی جدی به صدر جدول رده‌بندی انداخته است و به طور حتم برای کسب برد به میدان خواهد آمد. باید دید وریا غفوری و احسان حاج صفی در این بازی از ابتدا در ترکیب زردپوشان قرار خواهند گرفت یا خیر.

اما استقلال که یاران تازه‌ای را در اختیار گرفته است در این بازی به طور حتم بیک‌زاده را به همراه ندارد و مشخص نیست قلعه‌نویی از امیرحسین صادقی هم استفاده خواهد کرد یا خیر؟ آبی‌های پایتخت در روزهای گذشته نسبت شروع زودتر از موعد لیگ برتر اعتراضات فراوانی داشته‌اند با این همه استقلال برای ماندن در کورس قهرمانی و نزدیک‌تر شدن به صدرنشینان لیگ چاره‌ای جز بردن ندارد. این تیم به احتمال فراوان با کاپیتانی عنایتی و حضور طالبلو دروان دروازه به میدان خواهد آمد.

آخرین بازی هفته را تیم‌های فولاد خوزستان و راه‌آهن از ساعت 17:15شروع می کنند. فولادی‌ها با خرید مسلمان و قاضی شرایط بهتری پیدا کرده اند و با آرامش تمرینات آماده سازی را پشت سر گذاشتند اما راه‌آهن با انبوهی از مشکلات مواجه بود و حالا با سرمربیگری علی لطیفی به دنبال حفظ خود در لیگ برتر است. روی کاغذ برای راه‌آهن کمتر کسی برای تیم راه‌آهن شانس کسب امتیاز قایل است.

برنامه کامل بازی‌های هفته هجدهم لیگ برتر به شرح زیر است:

پنجشنبه 9 بهمن:
* نفت مسجدسیلمان - پیکان تهران، ساعت 15 - ورزشگاه شهید بهنام محمدی
* گسترش فولاد تبریز - سایپا البرز، ساعت 15 ، ورزشگاه اختصاصی گسترش فولاد
* صبای قم - پدیده خراسان، ساعت 15:30 - ورزشگاه یادگار امام(ره) قم

جمعه 10 بهمن:
* ذوب آهن اصفهان - پرسپولیس تهران، ساعت 14:30 - ورزشگاه فولادشهر
* ملوان انزلی - تراکتورسازی تبریز، ساعت 15 - ورزشگاه تختی انزلی
* نفت تهران - استقلال صنعتی خوزستان، ساعت 15 - ورزشگاه تختی تهران
* استقلال تهران - سپاهان اصفهان، ساعت 16:55 - ورزشگاه آزادی تهران
* فولاد خوزستان - راه آهن تهران، ساعت 17:15، ورزشگاه غدیر اهواز

کد N699622

وبگردی