آفتاب

لاوروف خواهان اتحاد نیروهای مخالفان و دولت سوریه برای مبارزه با تروریسم شد

لاوروف خواهان اتحاد نیروهای مخالفان و دولت سوریه برای مبارزه با تروریسم شد

وزیر خارجه روسیه از اعضای مخالفان دولت سوریه و نمایندگان دمشق در مذاکرات صلح مسکو که امروز (چهارشنبه) برگزار شد، خواست تا نیروهای خود را برای مبارزه با تهدید مشترک تروریسم متحد کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، روسیه امیدوار است مذاکرات امروز در مسکو انگیزه‌ای برای پیشرفت فرآیند صلح سوریه ایجاد کند.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه خطاب به طرفین این مذاکرات گفت: ما معتقدیم درک سیاست‌مداران و نمایندگان ارشد جامعه مدنی از لزوم متحدکردن نیروها برای مبارزه با این تهدید مشترک (تروریسم)، باید کلید احیای وحدت در کشور سوریه باشد.

همچنین به گزارش پایگاه اسپوتنیک، لاوروف خاطرنشان ساخت: برخی کشورهایی که به سوریه توصیه می‌کنند چطور بحران داخلی خود را حل کند، در حال پیشبرد اهداف ژئوپولتیکی خود هستند.

لاوروف همچنین عنوان کرد: دستیابی به راه حل بحران سوریه نیازمند زمان است.

وزیر خارجه روسیه خاطرنشان ساخت: تلاش هایی که به منظور دادن دستورالعمل های خارجی به سوریه به منظور حل و فصل بحران فعلی این کشور انجام می‌شوند، خطرناک هستند زیرا این تلاش‌ها بازتاب منافع برخی کشورهای خارجی هستند.

لاوروف در نشست میان نمایندگان مخالفان و دولت سوریه در مسکو خاطرنشان ساخت : فکر می‌کنم همه شما به خوبی خطر دادن دستورالعمل‌های خارجی به سوری‌ها که بازتاب مطالبات ژئو پولتیک خارجی هستند را درک می‌کنید.

لاوروف همچنین عنوان کرد که حل و فصل مشکلات مربوط به جنگ فعلی در سوریه تنها در عرض چند روز مذاکره غیرممکن است.

وی افزود: من فکر نمی‌کنم هیچ کس این خیال را در سر داشته باشد که تنها در عرض چند روز مذاکره تصمیم‌هایی درخصوص همه مشکلات اتخاذ شوند.

انتهای پیام

کد N699444

وبگردی