آفتاب
طلا:

ابهامات قانونی نحوه برگزاری انتخابات شورایاری‌ها سریع‌تر تعیین تکلیف شود

ابهامات قانونی نحوه برگزاری انتخابات شورایاری‌ها سریع‌تر تعیین تکلیف شود

سخنگوی مجمع نمایندگان استان تهران٬ از درخواست مجمع متبوعش از وزیر کشور برای تعیین تکلیف هر چه سریع‌تر ابهامات قانونی نحوه برگزاری انتخابات شورایاری‌ها خبر داد.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا،‌ حسین طلا با یادآوری جزیات جلسه امروز چهارشنبه مجمع نمایندگان تهران٬ گفت: جلسه امروز مجمع نمایندگان تهران در خصوص بررسی لزوم برگزاری انتخابات شورایاری ها برگزار شد.

نماینده مردم تهران٬ ری٬ شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی٬ با یادآوری بررسی گزارش ستاد برگزاری انتخابات شورایاری‌ها در سال 87 مبنی بر صحت و سلامت انتخابات در آن سال٬ افزود: در نشست مجمع٬ ریشه های قانونی و ابهامات موجود در برگزاری انتخابات شورایاری‌ها بررسی و نگرانی‌هایی در برخی سازوکارهای قانونی مطرح شد.

وی با تاکید بر ارسال نامه وزیر کشور به رئیس شورای اسلامی شهر تهران مبنی بر عدم وجود الزامات قانونی برای برگزاری انتخابات شورایاری‌ها٬ گفت: در این زمینه مصاحبه‌های مسئولان امر از جمله استانداری و فرمانداری و شخص وزیر کشور به ابهامات موضوع انتخابات دامن‌ زده است.

طلا با انتقاد از اعلام شرایط ثبت نام در انتخابات شورایاری‌ها در شرایطی که هنوز ناظر قانونی انتخابات مشخص نیست٬ تصریح کرد: در نظر گرفتن شرایطی همچون داشتن مدرک تحصیلی فوق دیپلم برای نامزدها که در آخرین بررسی فرمانداری تهران رد شده و همچنین مشخص نبودن الزامات قانونی برای ناظر از موارد دارای ابهام در خصوص برگزاری انتخابات شورایاری‌هاست.

وی با بیان اینکه نظارت بر ثبت‌نام‌ها نیز با ابهاماتی همراه است، افزود: با این شرایط به نظر می‌رسد انتخابات پیش‌روی شورایاری‌ها با مشکلات قانونی و نارضایتی های داوطلبان مواجه شود.

طلا با تاکید بر اینکه مجمع نمایندگان تهران وجود و فرآیند شورایاری‌ها را بسیار مثبت ارزیابی می‌کند، یادآور شد: اما از آنجا که ممکن است یک نوع بهم‌ریختگی و اظهارنظرهای مختلف و ابهامات قانونی باعث شود که نظام انتخابات کشور به ویژه در پایتخت و اطمینانی که مردم به برگزاری انتخابات دارند، دچار مشکل شده و اطمینان آنها را خدشه‌دار شود، نامه‌ای از سوی رئیس مجمع نمایندگان به رحمانی‌فضلی وزیر کشور نوشته و از وی خواسته‌ایم که به سرعت موضوع را بررسی و فقدان قانونی را به اطلاع مجمع برساند تا ان‌شاالله شاهد بروز مشکلات و تبعات ناخواسته در سطح جامعه نباشیم تبعاتی برای انتخابات و نظام انتخابات کشور نداشته باشد.

وی با بیان اینکه بر اساس شواهد ناظر و مجری در یک مجموعه قرار دارند٬ گفت: به طور قطع چنین نگاهی ابهامات در بر دارد.

سخنگوی مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی٬ تاکید کرد: مجمع نمایندگان تهران خواستار رسیدگی هر چه سریع‌تر به موضوع برگزاری انتخابات شورایاری‌ها از وزیر کشور شدند.

انتهای پیام

کد N699433

وبگردی