آفتاب
فدایی مطرح کرد:

آجرپزی های شرق اصفهان در ابتلای کارگران به سرخک بی تاثیر نبوده است

آجرپزی های شرق اصفهان در ابتلای کارگران به سرخک بی تاثیر نبوده است

اصفهان- مدیر گروه مبارزه با بیماری های مرکز بهداشت استان اصفهان گفت: کوره‌‌های آجرپزی‌های شرق اصفهان در ابتلای کارگران افاغنه به سرخک بی‌تاثیر نبوده است.

رضا فدایی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: تعدادی از کارگران کوره های آجرپزی‌ شرق اصفهان مبتلا به سرخک شدند که به محض اطلاع واکسیناسیون را در برنامه کاری خود قرار دادیم.

وی با بیان اینکه تمام کارگران مبتلا از افاغنه هستند، ادامه داد: شرایط محیطی و زندگی در اتاقک های متراکم کوره های آجرپزی در ابتلای این کارگران به سرخک بی تاثیر نبوده است.

مدیر گروه مبارزه با بیماری های مرکز بهداشت استان اصفهان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه تعداد مبتلایان به سرخک از تعداد انگشتان دست هم کمتر بوده است با انجام واکسیناسیون چند هزارموردی در کارگران کوره های آجرپزی و حتی افاغنه ای که در محیط های مشابه در همان اطراف زندگی می کردند سبب شد که با گذشت ۱۰ روز از آخرین مبتلا دیگر شاهد ابتلای فرد دیگری نباشیم.

وی ادامه داد:هیچ یک از کارگران ایرانی به سرخک مبتلا نشده است.

فدایی اعلام کرد: با توجه به اینکه افراد مبتلا به سرخک در این منطقه در زمان کودکی واکسیناسیون دریافت نکرده بودند به همین دلیل زندگی در اتاقک های متراکم زمینه ابتلای آنها به سرخک را فراهم کرد.

 

کد N699309

وبگردی