آفتاب
در کمیسیون تلفیق مصوب شد؛

مجوز وزارت نفت برای فروش 5 هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت

مجوز وزارت نفت برای فروش 5 هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت

پیشنهاد دولت در بحث هدفمندی یارانه‌ها تصویب شد و 48 هزار میلیارد تومان از محل افزایش نرخ حامل‌های انرژی نصیب دولت می‌شود.

عضو هیات رییسه کمیسیون تلفیق مجلس در تشریح مصوبات کمیسیون تلفیق مجلس گفت: بر اساس مصوبات روز گذشته، به وزارت نفت اجازه داده شد که 5 هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت را به منظور سرمایه گذاری در میادین مشترک گازی و نفتی به فروش برساند.

به گزارش ایلنا، احمد امیرآبادی فراهانی در حاشیه نشست علنی امروز (8 بهمن‌ماه) مجلس٬ در نشست خبری با خبرنگاران گفت: بحث‌های درآمدی اکنون رو به تکمیل بوده و ما از ابتدای هفته آینده وارد بحث هزینه‌ای بودجه 94 می‌شویم.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: در بحث هدفمندی یارانه‌ها همان پیشنهاد دولت تصویب شد، یعنی 48 هزار میلیارد تومان از محل افزایش نرخ حامل‌های انرژی نصیب دولت می‌شود.

وی ادامه داد: براساس شواهد در سال آینده نیز قانون هدفمندی به روش قبل اجرا خواهد شد، چرا که در بحث درآمدها تغییری حاصل نشده و به همین منظور در بخش هزینه‌ها نیز تغییری را نخواهیم داشت.

این نماینده مردم در مجلس نهم گفت: با توجه به شرایط کنونی و تصویب درآمدها، به نظر می‌رسد که سال آینده نیز پردرآمدها از دریافت یارانه محروم نشوند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون تلفیق افزود: در بخش دیگری از مصوبات روز گذشته به وزارت نفت اجازه داده شد که برای سرمایه‌گذاری در میادین مشترک نفتی 5 هزار میلیارد تومن اوراق مشارکت ارزی و ریالی به فروش برساند که این موضوع باعث رفع بخشی از مشکلات میادین مشترک نفتی خواهد شد.

وی تصریح کرد: در بحث واردات داروهای دامی آماده مصرف نیز مصوب شد که اگر این داروها مشابه داخلی داشتند 5 درصد تعرفه و در صورت موجود نبودن مشابه 2 درصد تعرفه پرداخت کنند.

امیرآبادی گفت: یکی از دیگر موضوعات مورد بحث در جلسه دیروز مربوط به تخصیص 5 میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی به سرمایه‌گذاری در میادین مشترک نفت و گاز بود که اعضا با آن موافقت نکردند. امروز نیز بحث تخصیص 4.8 میلیارد دلار به همین بخش مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

کد N699300

وبگردی