آفتاب

خشم ونزوئلا از مداخلات کلمبیا در امور داخلی این کشور

خشم ونزوئلا از مداخلات کلمبیا در امور داخلی این کشور

دولت کاراکاس در واکنش به درخواست‌های مکرر دولت کلمبیا برای آزادی رهبر اپوزیسیون این کشور در بیانیه‌ای اعلام کرد که مادورو مداخله کلمبیا را در امور داخلی تحمل نمی‌کند و آن را گام خطرناکی رو به عقب در روابط بین دو کشور قلمداد می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا همچنین در انتقاد شدید از خوآن مانوئل سانتوس، رئیس‌جمهوری کلمبیا وی را شکار و طعمه آمریکا برای توطئه علیه ونزوئلا خواند و گفت: اصلا تمایل ندارم که کلمبیا حتی مدل سوسیالیستی ما را بپذیرد یا از وابستگی امپریالیسم آمریکا خارج شود.

پیشتر نیز روسای جمهور سابق شیلی و کلمبیا برای گمانه‌زنی به منظور آزادی لئوپولدو لوپز، رهبر اپوزیسیون این کشور به ونزوئلا رفته بودند اما به آنها اجازه داده نشد تا با این مرد ملاقات کنند.

تغییر موقع و رویکرد در قبال ونزوئلا در حالی رخ داده که بحران اقتصادی این کشور به شدت رو به نزول است.

سانتوس روز دوشنبه سکوت خود را بابت رخدادهای اخیر در ونزوئلا شکست و نخستین رهبر آمریکای جنوبی بود که از نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهوری ونزوئلا خواست تا لوپز را آزاد کند. این مرد به اتهام تحریک خشونت و تظاهرات ضددولتی علیه کاراکاس به 11 ماه حبس محکوم شد.

در حالی که دولت‌های غربی نیز حبس و سرکوب تظاهرات توسط مادورو را محکوم کرده‌اند، همسایگان ونزوئلا نیز ساکت ننشسته و به دنبال مذاکره برای آزادی این مرد هستند.

انتهای پیام

کد N699140

وبگردی