آفتاب

شکایت شرکت هسته‌ای آلمان از دولت این کشور

شکایت شرکت هسته‌ای آلمان از دولت این کشور

بنا به اعلام سخنگوی دادگاه عالی آلمان، شرکت هسته‌ای (E.ON) آلمان در مورد تصمیمی مبنی بر توقف فعالیت‌های هسته‌ای این کشور زودتر از زمان اعلام شده، به دادگاه عالی این کشور شکایت کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) و به نقل از رویترز، شرکت هسته‌ای (E.ON) که مالک همه‌ی راکتورها و تاسیسات هسته‌ای آلمان است، بنا به تصمیم دولتی مبنی بر تسریع روند توقف فعالیت راکتورهای هسته‌ای این کشور به دادگاه عالی این کشور شکایت کرده است.

پس از بروز حادثه‌ی نیروگاه هسته‌ای فوکوشیما ژاپن در سال 2011 که باعث تشعشع مواد رادیواکتیو راکتورها به بیرون شد، دولت آلمان طرحی را مبنی بر لزوم توقف فعالیت همه‌ی راکتورهای هسته‌ای آلمان و استفاده نکردن این کشور از انرژی هسته‌ای تا پیش از سال 2022 به تصویب رساند.

هم‌چنین بنا به اعلام شرکت‌ هسته‌ای (E.ON)، این شرکت اعتراضی به طرح اولیه دولت تا سال 2022 ندارد، اما در صورتی که دولت آلمان بخواهد از اختیارات خود برای توقف فعالیت راکتورهای هسته‌ای پیش از موعد اصلی اعلام شده استفاده کند این اقدام باعث ضررهای سنگین به این شرکت خواهد شد.

اگرچه دادگاه عالی آلمان نمی‌تواند محکومیتی علیه دولت برای وارد شدن ضررهای مالی به شرکت ( E.ON) که 17 میلیارد دلار تخمین زده می‌شود صادر کند، اما می‌تواند دولت را به دلیل غیرقانونی بودن تصمیمش برای استفاده نکردن آلمان از انرژی هسته‌ای پیش از موعد رسمی اعلام شده، مجبور به منصرف شدن کند.

انتهای پیام

کد N699053

وبگردی