آفتاب
رئیس عقیدتی سیاسی ارتش مطرح کرد:

دیپلماسی عمومی٬ ویژگی نامه مقام معظم رهبری به جوانان غرب

دیپلماسی عمومی٬ ویژگی نامه مقام معظم رهبری به جوانان غرب

مقام معظم رهبری در پیام تاثیرگذار خود از جوانان غربی خواستند تابع تبلیغات دروغین سیاستمداران و رسانه ها نشوند و اسلام را به کمک منابع اصلی آن بشناسند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان اینکه در نامه رهبر معظم انقلاب خطاب به جوانان از دیپلماسی عمومی استفاده شد؛ گفت: در این پیام به دلیل محتوا و شیوه ارسال آن دستگاه های تبلیغاتی و دروغ پرداز غربی نمی توانند آن را وارونه و مسموم به مخاطب برسانند.

به گزارش ایلنا،حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در مورد نامه مقام معظم رهبری خطاب به جوانان کشورهای اروپایی به خبرگزاری شبستان گفت: به دنبال موج گسترده اسلام هراسی در اروپا مقام رهبری در یک اقدام مؤثر و ابتکاری پیامی را خطاب به کشورهای اروپایی و آمریکایی صادر کردند در واقع آنچه رهبر معظم انقلاب در نامه خود از جوانان اروپا و آمریکای شمالی می خواهند این است که آنان بر اساس درک و فهم خود به اسلام بنگرند و اجازه ندهند مستکبران با معرفی تروریست هایی که استخدام کرده اند به عنوان نمایندگان اسلام، هراس در دل آنها بیندازند.

وی ادامه داد: ایشان توصیه کردند تا جوانان غربی نسبت به تصویرهایی که رسانه های غربی از اسلام ارائه می دهند بی اعتنا باشند. رهبر معظم انقلاب همیشه در مقاطع گوناگون فرموده اند که اسلام با مردم آمریکا خصومت و ستیز ندارد ایشان در بخش انتقادی پیام خود سیاستمداران غربی را مورد خطاب قرار داده زیرا سیاستمداران غربی همواره به دنبال انتشار نفرت علیه اسلام و مسلمانان بودند.

آل هاشم تصریح کرد: مقام معظم رهبری در پیام تاثیرگذار خود از جوانان غربی خواستند تابع تبلیغات دروغین سیاستمداران و رسانه ها نشوند و اسلام را به کمک منابع اصلی آن بشناسند. ایشان جوانان غربی را به آشنایی با حقایق دین اسلام یعنی قرآن کریم و زندگی پیامبر عظیم الشان اسلام دعوت کردند و از آنها خواستند اجازه ندهند تروریست هایی که دست پرورده غرب هستند خود را به عنوان نماینده اسلام معرفی کنند.

وی ادامه داد: در حقیقت این پیام به جوانان غربی در مقابل طرح های اسلام هراسی در غرب به آشنایی حقایق و واقعیت های دین اسلام در این پیام دعوت شدند.

وی خاطرنشان کرد: بعد از فروپاشی بلوک شرق، آمریکا همواره به دنبال معرفی دشمن برای جهان اسلام بوده است تا بتواند سیاست ها و رفتارهای خود را توجیه کند، دشمن تراشی در طول تاریخ آمریکا ابزاری در دست سیاستمداران این کشور برای پیشبرد سیاست های داخلی و خارجی بوده است.

 آل هاشم تاکید کرد: از 36 سال پیش به برکت انقلاب اسلامی، اسلام در جهان احیا شده و حیات دوباره یافته است. سرعت گسترش اسلام در غرب موجب وحشت سران غربی و در نتیجه طراحی و پیگیری موضوع اسلام هراسی شده است اسلام هراسی پس از رویدادهای 20 شهریور 1380 تشدید و بعد از بیداری اسلامی در منطقه به اوج خود رسیده است.

وی ادامه داد: حرکت های اخیری که در فرانسه و وقایع مشابه آن در برخی کشورهای اروپایی می بینیم نشان دهنده سرمایه گذاری بسیار جدی سیاسی و رسانه ای غرب در این زمینه است.

وی گفت: بخش قابل توجهی از افکار غرب و آمریکا را جوانان تشکیل می دهند به این جهت مقام معظم رهبری جوانان غربی را در این نامه مورد خطاب قرار دادند و از آنها خواستند تا اسلام را از سرچشمه آن و نه تبلیغات دروغین به دست آورند و بی طرفانه درباره واقعیت های اسلام قضاوت کنند.

وی اظهار کرد: یکی از ابتکارات مهمی که در ارسال پیام رهبری به چشم می خورد این است که در ارسال نامه از دیپلماسی عمومی استفاده شده است. در دیپلماسی عمومی به جای دولت ها کار از طریق ملت ها اجرا می شود از آنجایی که مردم و به ویژه جوانان برخلاف سیاستمداران غربی حق گراتر و منصف تر هستند بنابراین در بسیاری از موارد دیپلماسی عمومی کارایی و اثربخشی بیشتری دارند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش ادامه داد: مقام معظم رهبری در پیام اثربخش خود با توجه به دیپلماسی عمومی جوانان را که طبیعتا از فطرت پاک تر و اندیشه شفاف برخوردارند مورد خطاب قرار دادند و آنان را به مطالعه مستقیم اسلام فارغ از تاثیرات دستگاه های سیاسی و تبلیغاتی غرب که از قدرت های زیادی هم برخوردارند دعوت کردند.

وی افزود: از ابتکارات دیگر این است که به دلیل جایگاه معظم له و ابتکار به کار رفته در محتوا و شیوه ارسال پیام دستگاه های تبلیغاتی و دروغ پرداز غربی نمی توانند این پیام را وارونه و مسموم به مخاطب برسانند و از سوی دیگر به خاطر متن روشن، صریح و خیرخواهانه این پیام رسانه های غربی هم توان جلوگیری از اثربخشی آن را ندارند، این پیام به فاصله چند روز از ارسال آن بازتاب بسیار گسترده ای در رسانه ها و افکار عمومی غرب داشته است و بدون تردید در آینده نیز به دلیل ویژگی های محتوا، فرستنده، مخاطب و شیوه ارسال این پیام تاثیرات زیادی را در پی خواهد داشت.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش تاکید کرد: امیدواریم با این پیام نه تنها توطئه اسلام هراسی دشمنان خنثی شود بلکه با درخشش بیش از پیش نور اسلام شاهد گسترش روزافزون این دین الهی در سراسر جهان باشیم.

کد N698868

وبگردی