آفتاب
سخنگوی دولت:

دو تابعیتی بودن یکی از مسئولین نهاد ریاست جمهوری کذب است

دو تابعیتی بودن یکی از مسئولین نهاد ریاست جمهوری کذب است

سخنگوی دولت با بیان این‌که صحبت های برخی نمایندگان مجلس درمورد دو تابعیت بودن یکی از مسئولین نهاد ریاست جمهوری صد در صد کذب است ، تصریح کرد: هیچ مسئولی در ریاست جمهوری نه گرین کارت دارد و نه تابعیت دوگانه که مستندات آن هم قابل ارائه است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ‌محمد باقر نوبخت در حاشیه جلسه امروز هیأت دولت در جمع خبرنگاران با بیان این‌که هجمه ها علیه دولت با توجه به اصالت ،‌هویت و ماموریت های جریان های سیاسی رقیب شکل می گیرد اظهار کرد: ما باید نسبت به رقبای دولت انصاف داشته باشیم و آن‌ها نیز باید متقابلا در مقابل ما انصاف را رعایت کنند و به طور کل معتقدیم اتهام افکنی به خدمتگذاران فعلی دولت کار درستی نیست، چون دولت مصمم است با کمال سلامت خدمت رسانی به مردم را انجام دهد و با فساد مقابله کند.

نوبخت همچنین در رابطه با خبری مبنی بر تغییر وزیر دادگستری گفت: این خبر صحت ندارد.

به گزارش خبرنگار ایسنا نوبخت در بخشی از صحبت های خود به تشریح مصوبات جلسه امروز هیأت وزیران پرداخت و تصریح کرد: در جلسه امروز هیأت وزیران با توجه به نزدیکی ایام تعطیلات نوروز و ضرورت آماده شدن راه های مواصلاتی تهران به سمت استان های شمالی کشور مصوب شد مبلغ 150 میلیارد تومان برای تکمیل قسمت های راه هراز – فیروزکوه و رشت به قزوین تخفیف داده شود . همچنین 15 میلیارد تومان برای مقابله با سیل و مشکلات ناشی از حوادث غیر مترقبه به استان گلستان اختصاص یافت.

سخنگوی دولت با اشاره به این‌که در جلسه امروز گزارشی در خصوص اجرای طرح تحول سلامت از سوی وزیر بهداشت ارائه شد تصریح کرد: هیأت وزیران از محل منابع هدفمندی یارانه ها و منابع بودجه ای برای اجرای طرح تحول سلامت در لایحه بودجه 52 هزار میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده اند که نسبت به سال جاری 44 درصد رشد داشته است و بیشترین سهم را در بودجه سال آینده ، بهداشت و درمان دارد.

نوبخت با اشاره به این‌که هفته گذشته در 4 بهمن شورای عالی اداری تشکیل شد گفت:‌در این شورا در جهت ارتقای جایگاه سازمان فضایی کشور دولت مصوبه سال 89 شورای عالی اداری را لغو کرد که بر اساس این مصوبه سازمان فضایی کشور که طبق قانون از سازمان های تابع وزارت ارتباطات است به نهاد ریاست جمهوری منتقل شده بود.

وی توضیح داد: اگر سازمان فضایی کشور در جایگاه معاونت ریاست جمهوری قرار می گرفت زیر نظر ریاست جمهوری می توانست با توجه به اهمیتش فعالیت کند، اما نهاد ریاست جمهوری تنها یک تشکیلات اداری است و با توجه به مسائل پیشرفت موضوعات فضایی کشور که منجر به اقتدار ملی ما می‌شود می بایست این تغییر اتفاق می افتاد تا در جایگاه معاونت ریاست جمهوری قرار گیرد.

بنابراین شورای عالی اداری تصمیم گرفت این سازمان از نهاد ریاست جمهوری به جایگاه قانونی و واقعی خود منتقل شود و برخی از ماموریت ها در رابطه با آن به معاون علمی وفناوری ریاست جمهوری تخصیص شد.

ادامه دارد...

کد N698817

وبگردی