آفتاب
آیت‌الله مکارم‌شیرازی:

باید خرده‌گیری‌های سیاسی را کنار گذاشت

باید خرده‌گیری‌های سیاسی را کنار گذاشت

آیت‌الله مکارم‌شیرازی از سیاسیون و رسانه‌ها خواست خرده‌گیری‌ها را کنار گذاشته و به مصالح و اصول توجه کنند و تاکید کرد: مذاکرات هسته‌ای باید ادامه یابد.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی از سیاسیون و رسانه‌ها خواست خرده‌گیری‌ها را کنار گذاشته و به مصالح و اصول توجه کنند و تاکید کرد: مذاکرات هسته‌ای باید ادامه یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، این مرجع تقلید در درس خارج فقه خود، با بیان این‌که «بوی خوشی از این مذاکرات نمی‌آید» گفت: اگر این مذاکرات پیروز شود و یا شکست بخورد باید مراقب باشیم که باید به کلیات مورد نظر بپردازیم و در جزییات خرد نشویم.

وی اظهار کرد: در روزنامه‌ها و سایت‌ها امروزه بیشتر به دنبال خرده‌گیری هستند و به جزییات بی‌مورد می‌پردازند؛ یکی از تجربیات ما این است که هیچ مشکلی نیست که راه حلی نداشته باشد و باید با صبر این شرایط را طی کنیم.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: باید وحدت خود را حفظ کنیم و امروز روزی نیست که به این بحث‌ها بپردازیم و بیشتر باید به دنبال حل مشکلات امروز باشیم.

وی گفت: یکی از شخصیت‌های آمریکایی اعترافی کرده است که عبرت بسیار مهمی است؛ معاون اسبق وزارت خزانه داری آمریکا گفته است که سیاست واشنگتن ضربه زدن به ایران است و حتی اگر مناقشه هسته‌ای هم برطرف شود آمریکا موضوع دیگری را مطرح می‌کند؛ اشتباه است اگر تصور کنیم که تحریم‌ها مربوط به مساله هسته‌ای است زیرا واشنگتن مخالف استقلال ایران است.

وی با بیان این‌که «هیچ مقام رسمی آمریکایی در هیچ مساله‌ای راست نمی‌گوید» افزود: ایران عراق و یمن را از آنها گرفت و اجازه نداد سوریه سقوط کند و به همین خاطر نمی‌خواهند در منطقه یک ایران قدرتمند باشد.

این مرجع تقلید افزود: بیشترین کمک به تروریست‌ها از سوی آمریکایی‌ها انجام می‌شود و ایران و عراق بزرگترین قربانیان تروریسم هستند ولی به دروغ ما را متهم به حمایت از تروریسم می‌کنند.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی، گفت: کار بسیار خوب و ارزشمندی را رهبر معظم انقلاب کردند که به جای اینکه دولت مردان را خطاب قرار دهند به ملت‌ها و جوانان خطاب کردند.

وی افزود: نیروها را در این جا و مسایل خرد مصرف نکنیم باید در جایی مصرف کنیم که صرف حل مشکلات مردم باشد؛ انسان عاقل وقتی در مقابل یک دشمن نیرومند است وقت خود را صرف این مسایل ریز نمی‌کند.

وی تاکید کرد: خدا در شرایط سخت مومنان را کمک می‌کند و قطعا همانگونه که آمریکایی‌ها سعی کردند که سوریه را از بین ببرند ولی نتوانستند امروز نیز مطمن هستیم که نقشه‌های بیگانگان نقش بر آب می‌شود.

این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حدیثی از امام حسن عسگری(ع) گفت: ایشان بیان می‌کنند که انسان مومن با آثارش مشخص می‌شود.

وی افزود: اولین اثر یک مومن این است که یک مومن برکت یک مومن است؛ در حقیقت برکت مسایلی است که دارای ثبات است و زائل نمی‌شود؛ مومن باعث خیرات پایدار برای مومنان دیگر است.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: هیچ کسی نمی‌تواند بیان کند که از دست من خدمتی بر نمی‌آید زیرا هر کسی به اندازه وسع خود می‌تواند کار کند؛ حداقل آن این است که می‌تواند زبان خیر داشته باشد و با این زبانش قلوب را به هم نزدیک کند.

وی گفت: بسیاری از خدمات غیر مالی است که بسیار باارزش‌تر از خدمات مالی است و لازم نیست که حتما مالی داشته باشیم.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: امام حسن عسگری(ع) بیان می‌فرمایند که دومین اثر مومن این است که وجودش در مقابل کفار حجت است؛ مومنی که این دو خاصیت را نداشته باشد مومن نیست.

انتهای پیام

کد N698755

وبگردی