آفتاب

لزوم استفاده‌ی 25 درصدی ژاپن از انرژی هسته‌ای تا سال 2030

لزوم استفاده‌ی 25 درصدی ژاپن از انرژی هسته‌ای تا سال 2030

بنا به اعلام موسسه‌ی انرژی و اقتصاد ژاپن (IEEJ) در صورتی که ژاپن بتواند تا سال 2030، 25 درصد از انرژی مورد نیاز خود را از طریق انرژی هسته‌ای تامین کند، تولید انرژی برای این کشور ارزان‌تر از یک سناریوی بدون استفاده از انرژی هسته‌ای خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) و به نقل از پایگاه خبری ورلدنوکلیرنیوز، به گفته‌ی این موسسه‌ی تحقیقاتی ژاپن با استفاده‌ی 25 درصدی از انرژی هسته‌ای تا سال 2030 به یک تعادل اقتصادی خواهد رسید و انرژی تمام شده نیز ارزان‌تر خواهد شد.

در حالی که اگر ژاپن به روند کنونی، یعنی تنها استفاده از منابع فسیلی برای تولید انرژی و استفاده نکردن از انرژی هسته‌ای ادامه دهد در آن صورت هزینه‌های سنگین وادات سوخت‌های فسیلی، در طول 10 سال آینده اقتصاد ژاپن را فلج خواهد کرد.

به گفته‌ی این موسسه، ژاپن تا سال 2030 باید از هر منبعی که می‌تواند برای تولید انرژی استفاده کند، که مهم‌ترین و قابل اعتماد‌ترین این منابع استفاده از سوخت هسته‌ای برای تولید انرژی است.

پس از بروز فاجعه‌ی نیروگاه هسته‌ای فوکوشیما ژاپن، دولت این کشور فعالیت همه‌ی 48 راکتور هسته‌ای این کشور را برای انجام بازرسی و به روزرسانی‌های امنیتی بیش‌تر، متوقف کرد.

پیش از بروز این حادثه که در اثر سونامی پمپ سردکن راکتور هسته‌ای فوکوشیما از کار افتاد و گدازش هسته راکتور باعث تشعشع مقدار زیادی مواد رادیو اکتیو به بیرون شد، سهم استفاده ژاپن از سوخت هسته‌ای برای تولید انرژی به 30 درصد می‌رسید.

انتهای پیام

کد N698748

وبگردی