آفتاب

اوباما به دنبال تضمین استفاده ایمن از پهپادهای غیرنظامی

اوباما به دنبال تضمین استفاده ایمن از پهپادهای غیرنظامی

رئیس‌جمهوری آمریکا گفت، سقوط یک پهپاد کوچک در محوطه کاخ سفید که توسط کارمند اطلاعاتی به پرواز درآمده بود، نشان می‌دهد آمریکا باید اقداماتی را برای تضمین استفاده ایمن از پهپادهای تجاری و غیرنظامی انجام بدهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا در جریان مصاحبه با شبکه خبری سی.ان.ان از هند گفت: ما هنوز ساختارهای حقوقی در این باره نداریم و برای مدیریت پرواز پهپادهای غیرنظامی و تجاری باید برنامه‌ریزی کنیم. در دو سال مانده به پایان ریاست جمهوری به دنبال این هستیم که آیا می‌توانیم نوعی از چارچوبی را تهیه کنیم که مساله استفاده ایمن از این نوع پهپادها را تضمین کند یا خیر.

آژانس ملی اطلاعات ژئوپلتیک اعلام کرد، این کارمند که در مرخصی بود و هنوز هویتش مشخص نشده یکی از کارمندان این آژانس است و حیطه فعالیتش به پهپادها مربوط نمی‌شود. حتی اگر هم این کارمند به صورت شخصی از چنین پهپاد کوچکی استفاده کرده باشد، آژانس به صورت جدی این مساله را بررسی می‌کند و به تعهداتش در گسترش اعتماد و شفاف‌سازی میان مردم ادامه می‌دهد.

اداره هواریی فدرال آمریکا با توجه به فشارهای کنگره خواسته بود تا قوانین پیشنهادی برای پرواز پهپادهای کوچک تا آخر 2014 منتشر شود. با توجه به نگرانی‌های صنعت پهپاد، این روند هم‌اکنون به 2015 موکول شده است و حتی اگر هم این پروسه مطرح شود. احتمال دارد که برای نهایی شدن آن، دو تا سه سال طول بکشد.

انتهای پیام

کد N698733

وبگردی