آفتاب

«قلعه ضحاک» هشترود در فهرست یونسکو ثبت می‌شود

«قلعه ضحاک» هشترود در فهرست یونسکو ثبت می‌شود

سایت تاریخی «قلعه ضحاک» هشترود چندین سال قبل ثبت ملی شده و برای ثبت جهانی در سازمان یونسکو نوبت‌گیری شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی آذربایجان‌شرقی، «حسن مستفید» در نخستین جلسه‌ی کارگروه سفر شهرستان هشترود خاطر نشان کرد: منطقه هشترود از نظر گردشگری بکر و زیباست که سایت‌های گردشی کم نظیری مانند قلعه باستانی ضحاک، غار آهکی آغ بلاغ، محدوده سد سهند و بقعه بایزید بسطامی را در خود جا داده است.

وی افزود: سایت‌های گردشگری هشترود هم ظرفیت توریستی و هم ظرفیت ورزشی دارند و هر کسی که از جاذبه‌های گردشگری این منطقه دیدن کند مجذوب هشترود می‌شود.

وی ادامه داد: با این حال همه‌ی ادارات هشترود در طول ایام سال به‌خصوص ایام نوروز آماده پذیرایی از مهمانان هستند و آموزش و پرورش هشترود نیز برای اسکان یکهزار نفر مکان پیش‌بینی کرده است.

«غلامرضا پاشایی»، رئیس اداره‌ی میراث فرهنگی و گردشگری هشترود نیز در این جلسه گفت: گردشگری یک پدیده اجتماعی و یک موضوع فرا بخشی در کل جهان است و ساماندهی مراکز فرهنگی و تاریخی و احداث مراکز اقامتی از وظایف اصلی اداره میراث فرهنگی می باشد.

وی اظهار کرد: ایجاد نمایشگاه‌های صنایع‌دستی در ورودی‌های شهر چاپ نقشه‌ی هشترود، کار نظارت بر قیمت‌ها، تنظیف شهر توسط شهرداری، افزایش دادن خدمات بانکی، نصب تابلوها اطلاع‌رسانی برای ورود به مناطق تفریحی هشترود در آزادراه و مستقر شدن اورژانس در مناطق حادثه‌خیز از الزامات ایام نوروز است که باید در اولویت کارها قرار گیرد.

رئیس اداره‌ی میراث فرهنگی و گردشگری هشترود خاطرنشان کرد: سایت تاریخی قلعه ضحاک هشترود چندین سال قبل ثبت ملی شده و برای ثبت جهانی در سازمان یونسکو نوبت‌گیری شده است.

انتهای پیام

کد N698727

وبگردی