آفتاب
تذکر 20 نماینده به رئیس جمهور

ضرورت تسریع در رسیدگی به وضعیت معیشت خانواده‌های شهدا

ضرورت تسریع در رسیدگی به وضعیت معیشت خانواده‌های شهدا

۲۰ نفر از نمایندگان مجلس در تذکری به رئیس‌ جمهور خواستار تسریع رسیدگی بیشتر به وضعیت معیشتی خانواده‌های شهدا و ارائه لایحه‌ای برای اصلاح قانون موجود در این حوزه شدند.

 به گزارش خبرنگاری مهر، تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور در جلسه علنی امروز مجلس از سوی هیأت رئیسه قرائت شد که این تذکرات به شرح زیر است.

سید ناصر موسوی لارگانی نماینده مردم فلاورجان به وزیر صنعت لزوم پرهیز از اظهارات نسنجیده و خلاف منافع و مصالح ملی در مجامع رسمی با توجه به شرایط ویژه کشور را متذکر شد.

عباس مقتدایی و حسین سبحانی‌نیا نمایندگان اصفهان و نیشابور به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضرورت حمایت هرچه بیشتر از سینمای دفاع مقدس و ترویج فرهنگ مقاومت، ایثار و شهادت را متذکر شدند.

احمد شوهانی نماینده مردم ایلام در تذکری به وزیر صنعت خواستار توضیح علت کاهش تعرفه پوشاک ترکیه شده که سبب بروز مشکلات برای تولیدکنندگان داخلی شده است.

حجت‌الله درویش‌پور نماینده مردم ایذه و باغ‌ملک در تذکری به وزیر نفت خواستار توضیح علت به کارگیری شرکت‌های حفاری نفت خارجی در دریا با وجود توانمندی شرکت‌های داخلی شد.

علی نعمت چهاردولی به وزیر آموزش و پرورش در مورد حذف یا کاهش مکرر حقوق فرهنگیان تذکر داد.

سید مسعود میرکاظمی، مرتضی آقاتهرانی، لاله افتخاری، غلامرضا مصباحی مقدم، مهدی کوچک‌زاده، روح‌الله حسینیان، سید علی طاهری، عطاءالله حکیمی، یونس اسدی، نوذر شفیعی، محسن علیمردانی، ابراهیم نکو، ناصر سودانی،‌ میرقسمت موسوی اصل، ابوالفضل ابوترابی، نادر فریدونی، حسن کامران دستجردی، صفر نعیمی، جعفر قادری و علی‌اکبر ناصری، نمایندگان تهران، گرگان، رودبار، مشکین‌شهر، ممسنی، زنجان، رباط‌کریم، اهواز، گرمی، نجف‌آباد، فیروزآباد، اصفهان، آستارا، شیراز و بابل در تذکری به رئیس‌ جمهور خواستار تسریع در رسیدگی بیشتر به وضعیت معیشتی خانواده‌های شهدا و ارائه لایحه‌ای برای اصلاح قانون موجود در این حوزه شدند.

علی ایرانپور نماینده مردم مبارکه به رئیس‌ جمهور لزوم ارائه توضیح علت عدم برخورد وزارت ارشاد با نشریه موهن اصفهان، به وزیر امور خارجه لزوم احضار سفیر آلمان به دلیل اظهارات مداخله‌جویانه نایب‌ رئیس مجلس این کشور در مورد مسائل داخلی، به وزیر صنعت لزوم ارائه توضیح در مورد قرارداد تحمل‌برانگیز تجاری با کشور ترکیه و به وزرای دادگستری و کشور لزوم توجه به استانداردهای لازم در زندان اسدآباد شهرستان مبارکه را متذکر شد.

قاسم احمدی لاشکی نماینده مردم نوشهر به وزیر کشور در خصوص علت ناامنی معلمان در مناطق مرزی تذکر داد.

 

کد N698726

وبگردی