آفتاب
نطق میان دستور؛

کوچک زاده: از پرمصرف‌های انرژی قیمت واقعی و بلکه مضاعف دریافت شود

کوچک زاده: از پرمصرف‌های انرژی قیمت واقعی و بلکه مضاعف دریافت شود

یک عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس گفت که دست اندرکاران نظام وظیفه صحبت‌های جمعی از تحصیل کرده‌های کشور در مورد شرایط دوران خدمت مبنی بر اینکه که موجب اتلاف عمر و پتانسیل‌های آن‌ها در شکل فعلی دوران دو ساله خدمت می‌شود را مورد بررسی قرار دهند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، مهدی کوچک‌زاده در نطق میان دستورش در صحن علنی امروز (چهارشنبه) مجلس، با تبریک فرا رسیدن ایام الله دهه مبارک فجر به تمام مستضعفان گفت: بر همه آشنایان با سیستم اطلاعات و آمار اقتصادی کشور روشن است که شناسایی و تعیین درآمد اشخاص و تفکیک دهک‌های غیر نیازمند و مرفه به صورت موثر و در عین حال دقیق و کامل با سیستم و زیرساخت‌های موجود کشور میسر نیست.

وی افزود: از طرف دیگر از آنجایی که میزان مصرف گاز، برق و آب و بنزین همگی از روی قرائت کنتور و یا با کارت‌های هوشمند صادر شده، میسر بوده و مصرف چند قلم اساسی دیگر چون نان، روغن و سایر اقلام از این قبیل مانند بنزین قابل حساب و کتاب دار شدن است، توصیه اکید به کمیسیون تلفیق دارم که به جای پرداخت علی السویه یارانه به همه، قیمت کالاهای یاد شده به صورت پلکانی تعیین شود.

نماینده مردم تهران در ادامه پیشنهادش توضیح داد: باید از پرمصرف‌ها قیمت واقعی و بلکه مضاعف دریافت شود و به کم مصرف‌ها نیز به جای پرداخت یارانه بنا به توصیه‌های منطقی و اخلاقی و اسلامی حضرت امام (ره) تا حدی مجانی و از حداقل مصرف تا حدی معقول با نازل‌ترین قیمت هزینه دریافت شود. در این مورد پیشنهادهای مکتوبی به کمیسیون تلفیق ارائه دادم.

وی با بیان اینکه در اخذ جریمه از سربازان غایب و صدور کارت معافیت برای آنها چند نکته نباید مورد غفلت قرار گیرد، گفت: نام نهادن تمامی خدمت نرفتگان سربازی به نام سرباز فراری به معنای کسی که به سرنوشت و امنیت کشورش بی‌تفاوت است، منصفانه نیست.

کوچک زاده ادامه داد: بسیاری از این افراد را می‌شناسم که به دلیل قرار گرفتن در شرایط اقتصادی وخیم و برای تأمین زندگی حداقلی برای خود و افراد تحت تکفلشان به خدمت نرفتند و در حال حاضر نیز در وضع مطلوب زندگی نمی‌کنند، از این رو باید جریمه، شکل و مبلغ آن به گونه‌ای باشد که تنها متمکنین مرفه و به معنای واقعی فراری مانند فوتبالیست‌ها و آقازاده‌های پشت کرده به مردم و محرومان از آن منتفع نشوند.

وی اضافه کرد:‌ سربازان فراری وجود دارند که غرق در ناز و نعمت بوده و برای سوار شدن در گرده ملت از طریق تصاحب پست‌ها و مقامات حاکمیتی تنها یک معافیت کم دارد. لذا نباید دادن معافیت به این افراد سبب امتیاز برای آن‌ها شود. به خصوص نباید امکان استخدام دولتی برای آن‌ها فراهم شود تا از این طریق در آینده‌ای نه چندان دور به تصاحب پست‌ها و مسئولیت‌های حاکمیتی روی آورند.

نماینده مردم تهران ادامه داد: حرف حقی که جمعی از تحصیل کرده های کشور در مورد شرایط دوران خدمت دارند و مدعی هستند که موجب اتلاف عمر و پتانسیل های آن‌ها در شکل فعلی دوران دو ساله خدمت می‌شود باید از سوی دست اندرکاران نظام وظیفه در حد امکانات با برنامه ریزی صحیح شنیده شود و در جهت رفع این هدررفت سرمایه‌ها و امکانات کشور و سربازان جلوگیری شود.

ی خاطر نشان کرد:‌عقل و منطق و قانون حکم می‌کند که احکام قضات و قضاوت آلوده به سیاست نشود و دستمایه دعواهای سیاسی نیز قرار نگیرد تا مردم و افکار عمومی احکام صادره از سوی دستگاه قضایی را محترم شمارند.

این عضو فراکسیون اصولگرای مجلس ادامه داد: درست است که مردم و افکار عمومی احکام صادره از سوی دستگاه قضا را حتی در مواردی که از جزئیات اتهامات و جرائم مثل مورد اخیر بی‌اطلاع‌اند، قبول می‌کنند اما انتظار آن است که دستگاه قضایی برای حفظ وجوه و مقبولیت در نزد افکار عمومی رسیدگی به اتهامات متهمینی که در برابر چشم مردم و نه پنهانی به هدایت و راهوری فتنه و فساد در کشور پرداخته و طرفدارانشان را در صورت رای نیاوردن نامزد مورد نظرشان دعوت به ریختن در خیابان‌ها کردند و در مقابل نظام اسلامی قد علم کردند، به نحو مناسبی رسیدگی کند.

کوچک زاده در پایان گفت: در این شرایط رعایت اصل عقلی و منطقی احترام به حکم قاضی قلبا نیز میسر می‌شود در این باره توجه قضات رسیدگی کننده به پرونده این روزها به فرمایش امام(ره) درباره مقابله جماعتی با دولت بازرگان که خود امام با نخست وزیری‌اش موافق نبود جلب می کنم.

انتهای پیام

کد N698700

وبگردی