آفتاب

پرداخت هزینه ژتون برای دانشجو دردسر ساز شد

پرداخت هزینه ژتون برای دانشجو دردسر ساز شد

فرمانده انتظامي شهرستان "فسا" استان فارس از کشف پرونده برداشت غير مجاز اينترنتي از حساب يك دانشجو خبر داد.

به گزارش فارس، سرهنگ " مصطفي محمدي" در اين زمينه گفت: در اين پرونده که شاکي آن يكي از دانشجويان شهرستان مي باشد با مراجعه به اين پليس مدعي شد از حساب بانكي اش به صورت اينترنتي مبلغ 200 هزار تومان برداشت صورت گرفته و از نحوه دسترسي متهم به حسابش اطلاعي ندارد.
وي ادامه داد: كارشناسان پليس فتا با توجه به اهميت موضوع، شناسايي متهم را در دستور کار قرار داده و با استفاده از اقدامات فني و پليسي خود توانستند ظرف مدت چند روز متهم را شناسايي و به مرجع قضائي معرفي نمايند.
سرهنگ " محمدي" تصريح كرد: متهم که هم دانشگاهي شاکي است با سوء استفاده از اطلاعات کارتي که شاکي به صورت پيامکي براي يکي از دوستانش براي پرداخت هزينه ژتون ارسال نموده اقدام به عمل مجرمانه خود نموده است.
فرمانده انتظامي شهرستان " فسا" گفت: متهم با در اختيار داشتن رمز تلفن همراه دوستش به صندوق ورودي پيامک وي رفته و متن پيامک حاوي اطلاعات کارت عابر بانک شاکي را يادداشت نموده و سپس به صورت اينترنتي وجه برداشتي را به حساب دانشگاه انتقال داده است.
وي در پايان هشدار داد: پليس فتا همواره در شناسايي جرائم اينترنتي تخصص خود را بکار گرفته و فضاي ناامني را براي مجرمان سايبري ايجاد نموده است ، اما کاربران فضاي مجازي بايد با حضور امن خود در اين فضا از بروز اينگونه جرائم پيشگيري نمايند.
کد N698590

وبگردی