آفتاب

یکی از رهبران حماس: تهران برای رابطه با ما شرطی نگذاشته است

یکی از رهبران حماس: تهران برای رابطه با ما شرطی نگذاشته است

یکی از رهبران برجسته جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس گفت که ایران برای بازگشت روابط با این جنبش شرط کناره‌گیری خالد مشعل از ریاست دفتر سیاسی حماس را مطرح نکرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، احمد یوسف در گفت‌وگو با روزنامه دنیا الوطن با تاکید بر این که روابط حماس با تهران روابطی استراتژیک است، اخبار منتشر شده مبنی بر این که ایران بازگشت روابط با این جنبش را به کناره‌گیری خالد مشعل از ریاست دفتر سیاسی حماس مشروط کرده باشد، رد کرد و گفت که ایرانی‌ها مخالف دخالت در امور داخلی جنبش حماس هستند.

او با اشاره به انجام مقدمات مربوط به سفر خالد مشعل به تهران به زمان دقیق انجام این سفر اشاره‌ای نکرد و تنها آن را سفری غافلگیرانه توصیف کرد.

این عضو جنبش حماس تاکید کرد که روابط این جنبش با ایران روابط خوبی است و در این بهبود روابط روند خوبی را طی می‌کند.

وی افزود که دو طرف اختلافات قدیمی‌شان را درباره مساله سوریه و عراق پشت سر گذاشته‌اند.

احمد یوسف گفت: ما الان منتظر گشایش رسمی در روابط این جنبش با ایران هستیم.

او ادامه داد که ایرانی‌ها از این جهت که مساله فلسطین مساله امت است، خواهان روابط استراتژیک با حماس هستند هم‌چنین در سیاست خارجی خود اولویت ویژه‌ای به مساله فلسطین می‌دهد.

این عضو حماس هم‌چنین اخبار رسانه‌ها مبنی بر اقدام حماس برای برگزاری انتخابات رییس دفتر سیاسی این جنبش در آینده نزدیک را رد کرد و افزود که برگزاری این انتخابات نیازمند مقدمات و سازوکارهای مشخص است.

انتهای پیام

کد N698310

وبگردی