آفتاب

داوود اوغلو: اپوزیسیون حسودی نکند!

داوود اوغلو: اپوزیسیون حسودی نکند!

نخست‌وزیر ترکیه گفت که احزاب اپوزیسیون کشورش نباید به رابطه نزدیک دولت و ریاست‌جمهوری حسودی کنند!

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه حریت، احمد داوود اوغلو، نخست‌وزیر ترکیه در سخنانی تاکید کرد: هماهنگی میان کابینه و ریاست جمهوری بالاست و اپوزیسیون نباید به این رابطه حسودی کند. من هرگز اجازه نمی‌دهم که کسی میان من و رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه اختلاف بیندازد.

وی در جمع اعضای حزب حاکم عدالت و توسعه (AKP) گفت: آنها نباید حسودی کنند. آنها نباید منتظر باشند که میان کابینه و ریاست جمهوری اختلاف بیفتد تا آنها بتوانند از خلاء به وجود آمده و بحران سیاسی سوءاستفاده کنند.

داوود اوغلو در پاسخ به انتقاد احزاب اپوزیسیون از ابتکار عمل اردوغان برای ریاست بر جلسه کابینه گفت: نشست مذکور هشت سال و نیم به طول انجامید و مملو از رایزنی و مشورت بود. این نشست آنطور که اپوزیسیون می‌گوید، نبود. ما به تعهدات خودمان پایبندیم و قطعاً مسوولیت اصلی و تصمیم‌گیرنده نهایی کابینه است. بنابراین نباید از رئیس‌جمهور انتقاد کرد.

سخنان داوود اوغلو یک روز پس از آن مطرح می‌شود که رجب طیب اردوغان بر لزوم اتخاذ سیستم ریاست‌جمهوری در ترکیه تاکید کرد.

اگرچه نخست‌وزیر ترکیه گفت که هیچ اختلافی میان دولت و رئیس‌جمهور وجود ندارد اما وی نظر خودش را درباره سیستم ریاست جمهوری عنوان نکرد.

نخست‌وزیر ترکیه همچنین درباره پیوستن کشورش به اتحادیه اروپا گفت که دیر یا زود ترکیه عضو اتحادیه اروپا می‌شود اما برای عضویت در آن گدایی نخواهد کرد.

داوود اوغلو تاکید کرد: اتحادیه اروپا هدفی استراتژیک برای ماست. به امید خدا دیر یا زود عضو اتحادیه اروپا می‌شویم. تا رسیدن به آن، من از رهبران اتحادیه می‌خواهم که به این نکته توجه کنند که ترکیه بخشی از تاریخ اروپاست. ترکیه نه‌تنها بخشی از آینده اروپا خواهد بود، بلکه پیشاهنگ خواهد بود. علاوه بر این، آینده تاریخ اروپا را نمی‌توان بدون ترکیه نوشت.

نخست‌وزیر ترکیه افزود: قرار نیست که ما به جلوی در اتحادیه اروپا برویم و درخواست عضویت کنیم، اما اتحادیه اروپا می‌تواند با استفاده از اقتصاد شکوفا، جمعیت و فرهنگ تکثرگرای ترکیه به قدرت جهانی تبدیل شود.

انتهای پیام

کد N698302

وبگردی