آفتاب
به همت جهاد دانشگاهی اردبیل

مطالعه و تهیه برنامه پنج ساله استراتژیک شهر هیر آغاز شد

مطالعه و تهیه برنامه پنج ساله استراتژیک شهر هیر آغاز شد

مدیر مرکز خدمات تخصصی مطالعات شهری جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل گفت: به همت کارشناسان این مرکز و در راستای اشاعه و توسعه فرهنگ استفاده از خدمات پژوهشی، مشاوره‌ه­ای آموزشی در شهرداری‌ها، برای انجام طرح پژوهشی «مطالعه، تهیه و تنظیم برنامه پنج ساله استراتژیک شهر هیر» آغاز شد.

مهندس مهرداد موجبی، مدیر مرکز خدمات تخصصی مطالعات شهری جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار علمی ایسنا منطقه اردبیل، با بیان اینکه برای مدیریت شهرها بویژه مناطق گردشگری استان همچون شهر هیر نیاز به یک برنامه مدون احساس می‌شود، افزود: یکی از اهدف این مرکز تدوین سند برنامه پنج‌ساله شهرداری‌ها، کمک به تصمیم­‌سازی مناسب شهرداران، اعضای شورای اسلامی شهرها و مدیران شهری است.

وی با اشاره به اینکه داشتن برنامه راهبردی عاملی برای رسیدن به اهداف و در نهایت رسیدن به یک چشم‌انداز مدون است، تصریح کرد: اجرای این طرح بر اساس قراردادی که با دبیرخانه شهرداری هیر منعقد شد، آغاز شده و زمان لازم برای اجرای آن دو ماه است.

موجبی با اشاره به اینکه شهرداری‌های سراسر کشور با توجه به الزامات قانونی، مکلف به تدوین برنامه‌ریزی راهبردی و سند برنامه پنج‌ساله شهرداری هستند، تصریح کرد: مواد دو و 15 قانون نوسازی و عمران شهری و ابلاغیه سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور به تمام استانداری‌ها مبنی بر تدوین این برنامه توسط شهرداری‌های تابعه از جمله این الزامات است.

مجری طرح برنامه پنج‌ساله استراتژیک شهر هیر ادامه داد: از دیگر الزامات این برنامه‌ریزی مصوبات جلسه 43 شورای عالی استان‌ها مبنی بر الزام تمام شهرداری‌ها به تدوین برنامه‌ریزی راهبردی و سند برنامه پنج‌ساله از سال 1391، ماده 173 قانون برنامه پنجم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور و ماده 25 آیین‌نامه مالی شهرداری‌ها است.

موجبی، از آمادگی مرکز خدمات تخصصی مطالعات شهری جهاد دانشگاهی اردبیل برای انجام مذاکرات و انعقاد قرارداد در این زمینه خبر داد و اظهار امیدواری کرد که با انجام این طرح در سطح شهرداری‌های استان اردبیل، شاهد بهبود خدمات به مردم شریف بوده و توسعه، عمران و آبادانی شهرها از این طریق انجام گیرد.

انتهای پیام

کد N697976

وبگردی