آفتاب

فرمانده سابق الشباب شبه‌نطامیان این گروه را به تسلیم شدن فرا خواند

فرمانده سابق الشباب شبه‌نطامیان این گروه را به تسلیم شدن فرا خواند

یکی از فرماندهان ارشد سابق گروه شورشی الشباب از اعضای این گروه خواست که از وی تبعیت کرده و خود را تسلیم دولتی کنند که پشتوانه بین‌المللی دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، "زکریا اسماعیل احمد مرسی" در اولین حضورش در میان مردم از زمان تسلیم شدنش در سال گذشته گفت: من از تمام دوستانم می‌خواهم که از راه‌حل صلح‌آمیز حل اختلافات استفاده کنند و به سمت سازش حرکت کنند. الشباب هم‌اکنون دچار زوال شده است.

زکریا اسماعیل که زمانی سه میلیون دلار جایزه برای پیدا کردنش از سوی وزارت خارجه آمریکا تعیین شده بود، در جمع خبرنگاران در موگادیشو نیز صحبت کرد و هیچ محافظی در اطراف وی نبود.

زکریا اسماعیل زمانی رئیس اطلاعاتی الشباب بود ولی هنوز مشخص نیست که آیا دادگاهی می‌شود یا خیر. با این حال دولت سومالی گفته است که به شبه‌نظامیانی که خود را تسلیم کنند، فرصت ورود به جامعه را می‌دهد و امنیت آنها را تضمین می‌کنند.

زکریا اسماعیل ابراز امیدواری کرد که دیگران نیز از اقدام وی پیروی کرده و به روند صلح بپیوندند. شبه‌نظامیان الشباب مبارزات خود را با هدف سرنگونی دولت سومالی آغاز کردند اما حملات تلافی‌جویانه زیادی را در کشورهای همسایه سومالی انجام داده‌اند.

زکریا اسماعیل خود را در دسامبر گذشته در منطقه گدو در جنوب سومالی تسلیم کرد؛ منطقه‌ای که در مرز کنیا و اتیوپی قرار دارد. گفته می‌شود که وی رابطه نزدیکی با رئیس سابق الشباب داشت که در جریان حمله هوایی ماه سپتامبر آمریکا کشته شد.

انتهای پیام

کد N697956

وبگردی