آفتاب

تهدید داعش برای اعدام خلبان اردنی و گروگان ژاپنی

تهدید داعش برای اعدام خلبان اردنی و گروگان ژاپنی

گروه تروریستی داعش در فایلی صوتی تهدید کرد در صورت عدم آزادی "ساجده الریشاوی" که در اردن به اعدام محکوم شده است، گروگان ژاپنی و خلبان اردنی را ظرف 24 ساعت اعدام می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، در این فایل که توسط پایگاه‌های نزدیک به داعش منتشر شده، تصویر "کنگ گوتو"، خبرنگار ژاپنی که در دست داعش گیر افتاده است، منتشر شده که عکس "معاذ الکساسبه"، خبرنگار اردنی را در دست دارد.

گوتو در این فایل از دولت ژاپن می‌خواهد تا بر مسئولان اردنی اعمال فشارکرده تا با آزادی ساجده الریشاوی موافقت کند.

وی تصریح کرد: دولت اردن با هرگونه تاخیر در آزادی وی مسئول کشته شدن خلبان اردنی و سپس کشتن وی خواهد بود. من فقط 24 ساعت وقت دارم.

پیشتر دولت ژاپن با بیان اینکه دولت اردن برای آزاد کردن گروگان ژاپنی همکاری می‌کند، تصریح کرد که تماس مستقیمی با داعش برقرار نمی‌کند.

داعش سه شنبه گذشته فایل تصویری را منتشر ساخت که در آن گوتو و هارونا یوکاوا، یک گروگان ژاپنی دیگر نشان داده می‌شد. داعش در این فایل از دولت توکیو خواست تا مبلغی حدود 200 میلیون دلار آمریکا را برای آزادی این دو بپردازد و تهدید کرد که اگر خواسته‌اش برآورده نشود، ظرف 72 ساعت سر آن دو را می‌برد پس از آن داعش از اعدام یوکاوا خبر داده و تصویر سر بریده او را منتشر ساخت.

انتهای پیام

کد N697906

وبگردی