آفتاب

سازمان ملل: هدف حمله به شهر ماریوپل اوکراین غیرنظامیان بودند

سازمان ملل: هدف حمله به شهر ماریوپل اوکراین غیرنظامیان بودند

همزمان با اینکه رئیس‌جمهوری روسیه درخواست‌های غرب برای مهار جدایی‌طلبان حامی مسکو را رد کرد، سازمان ملل گفت، حمله راکتی که 30 تن را در یکی از شهرهای شرق اوکراین کشت، به صورت عمدی و حساب‌شده غیرنظامیان را هدف گرفته بود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، یکی از مقامات ارشد سازمان ملل در نشست اضطراری شورای امنیت گفت، حمله راکتی مرگبار به شهر بندری ماریوپل از سوی منطقه تحت کنترل جدایی طلبان حامی روسیه صورت گرفت و قصد داشت با نقض قوانین بین‌المللی بشردوستانه، به جمعیتی از غیرنظامیان حمله کند.

پس از آنکه کمیسیون ناتو ‌- اوکراین در دیداری درباره موج درگیری‌ها که منجر به کشته شدن تعداد بسیار زیادی ازغیرنظامیان شده مذاکره کردند و ارتش اوکراین را تحت فشار گذاشتند، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه ارتش اوکراین به به عنوان "لژیون" ناتو به سخره گرفت.

کی‌یف جدایی طلبان حامی روسیه را به بیش از 100 بار تیراندازی به مواضع ارتش و مناطق غیرنظامی متهم کرد.

جفری فلتمن، معاون دبیرکل سازمان ملل در این نشست اضطراری شورای امنیت گفت: تحلیل‌های ناظران اروپایی نشان می‌دهند که این حمله راکتی مرگباراز سوی مناطق تحت کنترل جدایی طلبان حامی مسکو صورت گرفته است. شهر ماریوپل خارج از منطقه درگیر است. در نتیجه می‌توان این گونه نتیجه گرفت که گروهی که این راکت‌ها را پرتاب کرده عمدتا جمعیتی غیرنظامی را هدف گرفته بود.

وی افزود، مجرمان باید محاکمه شده و عدالت برقرار شود.

در همین حال جدایی طلبان حامی روسیه در حمله جدید خود که بار دیگر یک جنگ تمام عیار را پس از یک آتش بس پنج ماهه به راه انداخته و اعمال تحریم‌های جدید غرب علیه مسکو راتهدید می‌کند، توانستند یکی از شهرهای نظامی ارتش اوکراین را محاصره کنند.

آمریکا و اتحادیه اروپا پس از متهم کردن روسیه به حمایت صریح مالی، تسلیحاتی و انسانی از شورشیان، اقدامات جدیدی را مد نظر دارند.

سفرای کشورهای ناتو و اوکراین برای مذاکره درباره واکنش به این درگیری‌ در بلاروس دیدار کردند.به دنبال تشدید درگیری ها در شرق اوکراین، دولت کی‌یف در سراسر استان‌های تحت کنترل جدایی طلبان وضعیت فوق العاده ا علام کرده و گفت سطح هشدار در سراسر کشور بالا است.

سخنگوی ارتش اوکراین گفت: جدایی‌طلبان دائما به مواضع دولت اوکراین در سراسر منطقه درگیر با آتشبار، خمپاره، نارنجک‌انداز و تانک حمله می‌کنند.

انتهای پیام

کد N696681

وبگردی