آفتاب
دهقان در جمع محققان صنعت دفاعی:

پیشتازی ایران مرهون تفکر جهادی دانشمندان جوان است

پیشتازی ایران مرهون تفکر جهادی دانشمندان جوان است

وزیر دفاع گفت: پیشتازی امروز ملت ایران ‌در علوم پیشرفته‌ای نظیر ‌هسته‌ای‌، نانو، فضایی، سلول‌های بنیادی و حوزه دفاعی ‌نشأت گرفته از روحیه و تفکر جهادی ‌دانشمندان جوان و باانگیزه کشورمان است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع، سردار سرتیپ پاسدار حسین دهقان در جمع محققان و پژوهشگران وزارت دفاع ‌‌با بیان اینکه بشر به خاطر حس کنجکاوی و رفع نیازش در هر حوزه مادی یا معنوی دست به تحقیق ‌می‌زند‌، افزود‌: این اقدامات از ابتدای زندگی مادی بشر و برای زیست بهتر و رفاه بالاتر انجام شده و امروز نیز با توسعه و پیشرفت‌های صورت گرفته این مسیر ادامه دارد‌.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اظهار داشت: یکی از نیازهای جامعه ایران‌ اسلامی ‌این است که فعالان حوزه های علم و فناوری پذیرای ‌این اصل اساسی باشند که کسب علم و دانش از اصول قدرت ملی محسوب شده و ‌‌هر که در این مسیر مقدس در جهت اعتلای نام جمهوری اسلامی گام بر‌‌دارد در واقع کار جهادی انجام می‌‌دهد‌.

وی تعامل مشترک علمی میان دانشمندان و محققان کشور را توفیقی برای آنان و عزتی سرشار ‌برای ملت ایران اسلامی برشمرد و تصریح کرد: این عزت و سربلندی ناشی از جایگاهی است که این دانشمندان برای افتخار روزافزون ایران اسلامی در عرصه‌های مختلف علم و فناوری در دنیا ساخته‌اند‌.

سردار دهقان با بیان اینکه پیشتازی امروز ملت ایران ‌در علوم پیشرفته‌ای نظیر ‌هسته‌ای‌، نانو، فضایی، سلول‌های بنیادی، حوزه دفاعی ‌و ... نشأت گرفته از روحیه و تفکر جهادی ‌دانشمندان جوان و باانگیزه کشورمان است، خاطرنشان کرد: دانشمندان ایرانی معتقدند که عزت امروز نظام جمهوری اسلامی ایران همان عزت اسلام در جهان می باشد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه برای اولین بار بعد از صدر اسلام‌، نظامی مبتنی بر ارزش های دینی در کشور‌ استقرار یافته ‌که می‌خواهد اندیشه و مبنای اسلامی را مبنای مدیریت ‌‌و توسعه کشور کند، اضافه کرد: ‌توانایی دولت اسلامی در اداره، توسعه و پیشرفت کشور به معنای کارنامه ملت و نظامی است که خود را متکی بر اسلام ‌‌دانسته است چرا که ‌مدیریت  اسلامی ‌توان اداره جامعه ‌را داشته و همزمان با توسعه، رفاه و امنیت‌، عدالت و اخلاق را نیز ایجاد می‌کند و  برخلاف نظامات مادی غرب است که تنها به رفاه  مادی ‌اندیشیده و فاقد اخلاق و معنویت اند‌.

سردار دهقان خاطر‌نشان کرد‌: دانشمندان متعهد ایرانی دار‌ای این ویژگی برجسته و منحصربه فرد ‌هستند ‌که ضمن درنظرگرفتن مولفه‌های پیشرفت و ‌توسعه،‌ نگاه معنوی، اخلاقی و ارزشی را نیز به عنوان اصول اساسی مدیریت خود حفظ کرده‌ واین مسئله موجب عنایات و توجهات خاص ‌خداوند متعال به ایران اسلامی در ‌‌گردنه‌های سخت بوده و ‌دستیابی آنان را به موفقیت‌های ناشدنی ممکن کرده است.‌: 

کد N696663

وبگردی