آفتاب

تظاهرات اعتراضی مکزیکی‌ها برای 43 دانشجو وارد چهارمین ماه شد

تظاهرات اعتراضی مکزیکی‌ها برای 43 دانشجو وارد چهارمین ماه شد

معترضان مکزیکی برای چهارمین ماه پس از مفقود شدن 43 دانشجو در جنوب این کشور دست به راهپیمایی اعتراضی زدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، معترضان از خیابان‌های تعیین شده در مکزیکوسیتی، پایتخت مکزیک به حرکت درآمده و به سمت میدان زوکالو حرکت کردند.

معترضان تصاویری از این 43 دانشجوی مفقود را در دست داشته و پلاکارت‌هایی را که بر رویشان نوشته شده بود خواستار مجازات عوامل مفقود شدن این دانشجویان هستند به دست گرفته بودند.

بر اساس گزارش‌ها، دانشجویان مذکور در ابتدا به دست پلیس در 26 سپتامبر 2014 در استان گوئررو بازداشت شدند و سپس تحویل باندی شدند که می‌گوید دانشجویان را سوزانده است. بقایای یکی از دانشجویان شناسایی شده و تحقیقات برای روشن شدن وضعیت بقیه دانشجویان ادامه دارد. دولت مکزیک، خوزه لوئیس آبارکا، شهردار سابق ایگوآلا و ماریا دی لوس آنجلس پیندا، همسر وی را در کنار باند مواد مخدر مذکور به عنوان مغز متفکر این حادثه معرفی می‌کند.

یکی از مقام‌های دادگاه اعلام کرد که به عقیده وی پیندا از سال 2005 برای باند مواد مخدر گوئرروس یونیدوس کار می‌کرده و در جرایمی از جمله قاچاق مواد مخدر و مدیریت پول‌های غیر قانونی دست داشته است.

موضع انریکه پنانیتو، رئیس‌جمهوری مکزیک به خاطر اعتراضات خیابانی گسترده به دنبال آدم‌ربایی و احتمالا قتل 43 دانشجو توسط گروهی از قاچاقچیان مواد مخدر که با پلیس فاسد در شهر جنوبی ایگوآلا همکاری می‌کنند، خدشه‌دار شده است.

اقوام و بستگان این دانشجویان با اعتراضات و انتقادات شدید، دولت مکزیک را به شدت تحت فشار گذاشته‌اند و این اولین بحران جدی برای رئیس‌جمهوری جوان مکزیک محسوب می‌شود. اعتراضات در مناطق مختلف این کشور همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام

کد N696638

وبگردی