آفتاب
در پاسخ به تذکر کوثری؛

ابوترابی‌: وزارت خارجه سفیر آلمان را احضار کند

ابوترابی‌: وزارت خارجه سفیر آلمان را احضار کند

نایب رئیس مجلس با اشاره به اظهارات اخیر نایب رئیس مجلس آلمان گفت که وزارت خارجه با احضار سفیر آلمان تذکرات لازم را بدهد .

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری ایسنا، حجت‌الاسلام ابوترابی فرد رئیس جلسه امروز مجلس پس از تذکر کوثری عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس در مورد اظهارات نایب رئیس مجلس آلمان گفت: این تذکر به جا و صحیح است. لازم است که مسئولان وزارت خارجه نسبت به این تذکر به طور قاطع عمل کنند و با احضار سفیر کشور آلمان تذکرات لازم را بدهند.

محمد اسماعیل کوثری نماینده تهران در این تذکر با اشاره به اظهارات اخیر نایب رئیس مجلس آلمان در دیدار با عارف گفت: این خانم که مسئولیت در کشور آلمان دارد، انگار هیچ قانونی سرش نمی‌شود.

وی خطاب به مسئولان امنیتی و سیاسی گفت: این مسئولان باید با ارائه اطلاعات دقیق به دستگاهها و مسئولان تصمیم‌گیرنده به گونه‌ای عمل کنند که این طور موارد مشابه دیگر تکرار نشود.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد:‌هیات‌های رسمی سیاسی در چهارچوب برنامه تعیین شده و پروتکل باید عمل کنند. بنابراین سخنانی مانند آنچه نایب رئیس مجلس نمایندگان آلمان اظهار داشته قطعا خارج از روابط حاکم بر دو کشور و دخالت آشکار در امور داخلی جمهوری اسلامی است که ما چنین اجازه‌ای را به کسی نمی‌دهیم که بخواهد در کشورمان دخالت کند.

کوثری همچنین از وزارت امور خارجه خواستار شد که سفیر آلمان را برای ارائه تذکرات لازم احضار کند.

به گفته‌ی وی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی نیز با حساسیت نسبت به این مساله پیگیری‌های لازم را در این راستا انجام خواهد داد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه خطاب به نایب رئیس مجلس آلمان گفت: انگار مسئولان کشور آلمان یادشان رفته که در جنگ جهانی اول و دوم چه جنایاتی را در کشورشان انجام دادند و باعث به خاک و خون کشیدن میلیون‌ها نفر شدند. این جنایات در ذهن مردم دنیا باقی مانده است . جنایاتی که توسط هیتلر و حامیانش انجام شد.

کوثری با بیان این که در طول دوران 8 سال جنگ تحمیلی، کشورهای غربی از جمله آلمان از صدام حمایت کرد افزود: در دوران جنگ تحمیلی سلاح‌های شیمیایی و فناوری ساخت آن را به صدام و حزب بعث عراق دادید که آنها نیز از این طریق چندین نفر از رزمندگان و چندین هزار نفر مردم بیگناه حلبچه کردستان عراق به خاک و خون کشیده و شهید و مصدوم شدند، این جنایات از حافظه تاریخی ملت ایران فراموش نخواهد شد.

وی تاکید کرد: ما قطعا کوچکترین اجازه ای به مسئولان کشورهای متخاصم با ایران را نخواهیم داد که در کشورمان با خودفروختگان مذاکره کنند، ما از مسئولان می‌خواهیم که نسبت به این مسائل توجه لازم را به کار گیرند.

انتهای پیام

کد N696515

وبگردی