آفتاب
قاضی پور در سوال از فانی:

چرا قانون مصوب مجلس درباره معلمان پیش‌دبستانی و شرکتی را اجرا نمی‌کنید؟

چرا قانون مصوب مجلس درباره معلمان پیش‌دبستانی و شرکتی را اجرا نمی‌کنید؟

نماینده مردم ارومیه از وزیر آموزش و پرورش سوال کرد که چرا پس از گذشت دو سال از قانون مصوب مجلس طرح معلمان پیش دبستانی و شرکتی را اجرا نمی‌کنید؟

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، نادر قاضی پور در جلسه علنی امروز مجلس در جریان رسیدگی به سوال از وزیر آموزش و پرورش، اظهار کرد: ما از دبستان تا دانشگاه باید شرایط تحصیل را برای همه فراهم کنیم، اما متأسفانه در هر دوره‌ای وزیر آموزش و پرورش تنها برنامه خود را اجرا می‌کند و آموزش و پرورش را به آزمایشگاه خود تبدیل کرده است.

وی با انتقاد از عدم اجرای قانون مصوب مجلس درباره تعیین تکلیف مربیان پیش‌دبستانی، اظهار کرد: طبق قانون طی دو سال باید این موضوع اجرایی می‌شد، اما با گذشت این مدت هنوز هیچ اقدام عملی از سوی وزارت آموزش و پرورش صورت نگرفته است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس با تأکید بر این‌که به خواسته‌های به حق این قشر از جامعه باید رسیدگی شود، گفت: چرا آزمون استخدامی برخلاف این‌که وزارت آموزش و پرورش اعلام کرده بود برگزار می‌شود تا به حال برگزار نشده است و ما شاهد هستیم که این معلمان مقابل مجلس تجمع می‌کنند.

وی خطاب به وزیر آموزش و پوروش گفت: اگر با دختر یا پسر شما اینگونه رفتار شود آیا بدبین نمی‌شدید که اکنون به بهانه‌های مختلف قانون را اجرا نمی‌کنید؟ آیا می‌دانید این رفتار شما چه تأثیر سویی دارد.

قاضی‌پور خاطرنشان کرد: معلمان تا کی باید منتظر بمانند اما هیچ دردی از مشکلات آنها حل نشود؟

وی خطاب به فانی با اشاره به این‌که به قول‌هایی که در مورد معلمان داده بودید عمل نشده است، گفت: حتی بیمه طلایی فرهنگیان ارزش چندانی ندارد و تمام طرح‌ها و برنامه‌هایی که به بهود وضعیت و ارتقا بیانجامد مسکوت مانده است.

قاضی‌پور همچنین اظهار کرد: آقای وزیر شما به دلیل عدم اجرای قانون مصوب مجلس متخلف هستید و شما مکلف بودید طی دو سال طرح مربیان پیش دبستانی و شرکتی را اجرایی کنید.

قاضی پور افزود: اخبار واصله حاکی از این است که شما با آقای نوبخت توافق کرده‌اید که به جای این معلمان پیش دبستانی و شرکتی عزیز، عزیزان خود را استخدام کنید، آیا مشکل برای حکومت جمهوری اسلامی ایران است که بخواهد به حکومت ساسانیان برگردد؟

وی در پایان اظهار کرد: فکر می‌کنم آنقدر اعتبار وجود دارد که حق و حقوق فرهنگیان به موقع پرداخت شود.

به گزارش ایسنا، با توجه به این‌که قاضی پور از پاسخ‌های وزیر قانع نشد از رئیس جلسه درخواست کرد که آن را به رأی بگذارد.

انتهای پیام

کد N696488

وبگردی