آفتاب

یک مسئول سازمان ملل: اسرائیل دست از تخریب منازل فلسطینیان بردارد

یک مسئول سازمان ملل: اسرائیل دست از تخریب منازل فلسطینیان بردارد

هماهنگ کننده امور انسانی سازمان ملل در اراضی اشغالی فلسطین از رژیم صهیونیستی خواست فورا تخریب خانه‌های فلسطینیان و کوچ اجباری آنان از کرانه باختری و قدس اشغالی را متوقف کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، جیمز راولی، هماهنگ کننده امور انسانی سازمان ملل در اراضی اشغالی در گفت‌وگویی مطبوعاتی از اقدامات رژیم صهیونیستی در تخریب خانه‌های فلسطینیان در کرانه باختری و همچنین قدس شرقی ابراز نگرانی کرد و از این رژیم خواست فورا، تخریب خانه‌ها و مهاجرت اجباری در کرانه باختری و قدس اشغالی را متوقف کند.

راولی روز جمعه اعلام کرد که 77 فلسطینی که بیشترشان کودک هستند طی سه روز گذشته بی‌خانمان شده‌اند.

این نماینده‌ سازمان ملل در اراضی اشغالی افزود: برخی از خانه‌هایی که تخریب شده‌اند همان ساختمان‌هایی هستند که جامعه بین‌الملل در اختیار خانواده‌های ضعیف قرار داده بود.

وی ادامه داد: تخریب خانه‌ها منجر به مهاجرت اجباری ساکنان آنها می‌شود که این مساله با تعهدات اسرائیل براساس قوانین بین‌المللی منافات دارد و منجر به ناراحتی آنان می‌شود و باید فورا متوقف شود.

راولی اعلام کرد که دفتر وی تنها از ابتدای ماه جاری تخریب 23 ساختمان مسکونی فلسطینیان در استان‌های رام الله، قدس، اریحا و الخلیل را به ثبت رسانده است.

علاوه بر این 95 فلسطینی دیگر به شکل‌های مختلف متضرر شده‌اند، از جمله اینکه چند محل کسب و دست کم هشت ساختمان که از سوی مسئولان بین‌المللی اهدا شده بودند، تخریب شدند.

براساس آمار دفتر راولی، مسئولان رژیم صهیونیستی در سال 2013، 951 واحد مسکونی فلسطینیان را در کرانه باختری و قدس شرقی تخریب کرده و باعث بی‌خانمانی 770 تن شدند این عدد از آغاز ثبت تخریب منازل فلسطینیان از سوی این دفتر در سال 2013 بالاترین رقم بوده است.

راولی تاکید کرد: سیاست‌های اسرائیل در برنامه‌ریزی ساختمان سازی‌ها در کرانه باختری و قدس شرقی برای فلسطینیان تبعیض‌آمیز است و اخذ مجوز ساخت و ساز را برای فلسطینیان دشوار کرده است. به همین دلیل هم بسیاری از فلسطینیان شروع به ساخت و سازهای بدون مجوز کرده‌اند.

وی اظهار داشت: فلسطینی‌ها نیز باید فرصت مشارکت عادلانه که پاسخگوی نیاز آنان به مسکن باشد را داشته باشند.

با ادامه سیاست تخریب خانه‌ها که منجر به افزایش آوارگی فلسطینیان طی چند روز گذشته شد سازمان‌های بین‌المللی ابراز نگرانی کردند.

انتهای پیام

کد N696237

وبگردی